Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Sid Meier´s Civilization: Beyond Earth – do vesmíru!
Sid Meier´s Civilization: Beyond Earth – do vesmíru!
autor: Lucie Jiříková , publikováno 27.10.2014
Sid Meier´s Civilization: Beyond Earth – do vesmíru!

Sid Meier's Civilization: Beyond Earth je dlouho očekávaným pokračováním populární ságy tahových strategií, která se odkazuje na další legendu – strategii Alpha Centauri. Budování civilizace dostává atraktivní sci-fi kabátek a posouvá se do budoucnosti, kdy z kolabující Země vyrazíte založit novou kolonii na vzdálených planetách...


Afinity se podepisují i na samotné kooperaci jednotlivých národů. Rozdílné afinity na sebe rozdílně reagují, některé se snášejí více, některé zase hůře, což se pak odráží i v diplomacii. Do hry nakonec vstupují i kontakty s mimozemskými formami života, které vůči různým afinitám opět chovají různý postoj a na některé afinity tak okamžitě útočí, zatímco s jinými žijí spokojeně bok po boku (alespoň v pozdějších částech hry). To dále formuje samotnou strategii a rozvíjí osobitý příběh, který se začíná psát v podstatě s každým novým rozehráním.

Na technologickém stromu a potažmo i na afinitách závisí také levelování některých vojenských jednotek. Těm můžete při dosažení určitého stupně afinity navolit defaultní pasivní perky, čímž se samozřejmě stávají mnohem mocnějšími a nebezpečnějšími. Zajímavostí pak je, že výběr jedné z afinit nevylučuje následnou volbu další afinity, čímž se opět dostáváme ke slovu variabilní.

Sid Meier´s Civilization: Beyond Earth – do vesmíru!

Ačkoliv boj by mohl být, soudě podle předchozího odstavce, docela zábava, ve skutečnosti tomu tak není. Právě tuto složku hry považuji za její největší slabinu. Ačkoliv většinu jednotek lze několika základními či nadstavbovými příkazy v podmenu ovládat, právě vojenské jednotky v tomto směru z nějakého nepochopitelného důvodu pohořely.

Hráči jsou tak opět nuceni s každou vojenskou jednotkou táhnout zvlášť. O seskupování jednotek do větších celků si bohužel můžeme nechat jenom zdát, což ze hry v rozlehlejších bojových taženích dělá únavnou a značně nepraktickou klikanou, která má k zábavnosti hodně daleko. Tragické je také obléhání měst, kdy se jednotky ve větším počtu nesmyslně přetahují o políčka a seskupují, že by se až jeden podivil, že je něco takového v dnešní době a od renomovaného vývojáře jakým je Firaxis Games vůbec možné.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
64 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 25.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.