Sid Meier´s Civilization: Beyond Earth – do vesmíru!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Sid Meier´s Civilization: Beyond Earth – do vesmíru!

Sid Meier´s Civilization: Beyond Earth – do vesmíru! | Kapitola 6

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

27. 10. 2014 03:00 17

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nastavení hry 3. Žánrové zařazení, novinky v sérii 4. Afinity a jejich bonusy
5. Afinity, technologický strom, volby hráče 6. Souboje 7. Interface, grafické zpracování 8. Závěrečné shrnutí

Sid Meier's Civilization: Beyond Earth je dlouho očekávaným pokračováním populární ságy tahových strategií, která se odkazuje na další legendu – strategii Alpha Centauri. Budování civilizace dostává atraktivní sci-fi kabátek a posouvá se do budoucnosti, kdy z kolabující Země vyrazíte založit novou kolonii na vzdálených planetách...

Reklama

Afinity se podepisují i na samotné kooperaci jednotlivých národů. Rozdílné afinity na sebe rozdílně reagují, některé se snášejí více, některé zase hůře, což se pak odráží i v diplomacii. Do hry nakonec vstupují i kontakty s mimozemskými formami života, které vůči různým afinitám opět chovají různý postoj a na některé afinity tak okamžitě útočí, zatímco s jinými žijí spokojeně bok po boku (alespoň v pozdějších částech hry). To dále formuje samotnou strategii a rozvíjí osobitý příběh, který se začíná psát v podstatě s každým novým rozehráním.

Na technologickém stromu a potažmo i na afinitách závisí také levelování některých vojenských jednotek. Těm můžete při dosažení určitého stupně afinity navolit defaultní pasivní perky, čímž se samozřejmě stávají mnohem mocnějšími a nebezpečnějšími. Zajímavostí pak je, že výběr jedné z afinit nevylučuje následnou volbu další afinity, čímž se opět dostáváme ke slovu variabilní.

Sid Meier´s Civilization: Beyond Earth – do vesmíru!
i Zdroj: PCTuning.cz

Ačkoliv boj by mohl být, soudě podle předchozího odstavce, docela zábava, ve skutečnosti tomu tak není. Právě tuto složku hry považuji za její největší slabinu. Ačkoliv většinu jednotek lze několika základními či nadstavbovými příkazy v podmenu ovládat, právě vojenské jednotky v tomto směru z nějakého nepochopitelného důvodu pohořely.

Hráči jsou tak opět nuceni s každou vojenskou jednotkou táhnout zvlášť. O seskupování jednotek do větších celků si bohužel můžeme nechat jenom zdát, což ze hry v rozlehlejších bojových taženích dělá únavnou a značně nepraktickou klikanou, která má k zábavnosti hodně daleko. Tragické je také obléhání měst, kdy se jednotky ve větším počtu nesmyslně přetahují o políčka a seskupují, že by se až jeden podivil, že je něco takového v dnešní době a od renomovaného vývojáře jakým je Firaxis Games vůbec možné.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama