Sid Meier´s Civilization: Beyond Earth – do vesmíru!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Sid Meier´s Civilization: Beyond Earth – do vesmíru!

Sid Meier´s Civilization: Beyond Earth – do vesmíru! | Kapitola 5

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

27. 10. 2014 03:00 17

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nastavení hry 3. Žánrové zařazení, novinky v sérii 4. Afinity a jejich bonusy
5. Afinity, technologický strom, volby hráče 6. Souboje 7. Interface, grafické zpracování 8. Závěrečné shrnutí

Sid Meier's Civilization: Beyond Earth je dlouho očekávaným pokračováním populární ságy tahových strategií, která se odkazuje na další legendu – strategii Alpha Centauri. Budování civilizace dostává atraktivní sci-fi kabátek a posouvá se do budoucnosti, kdy z kolabující Země vyrazíte založit novou kolonii na vzdálených planetách...

Reklama

Na afinity se váže i samotný technologický strom. Ten byl v porovnání s původním konceptem Civilizace pozměněn asi nejcitelněji. Díky paprskovitě koncipovanému technologickému stromu pro pokročilé technologie nově nemusíte vyvíjet všechny základní technologie, ale můžete se vydat jen jedním požadovaným směrem. V praxi to znamená, že můžete znát kybernetiku, avšak zároveň se svými stoupenci tlít pouze ve svém hlavním městě, neboť znalost Průkopnictví tzv. „pioneering“, která je potřebná pro zakládání nových kolonií, vám bude stále neznámá.

Sid Meier´s Civilization: Beyond Earth – do vesmíru!
i Zdroj: PCTuning.cz

Rozhodnutí pozměnit technologický strom sice někdo může vnímat negativně, když se však zamyslíme nad současným děním v některých zemích (nemají pomalu co do huby, ale vesele si vyvíjejí pokročilé vojenské vybavení), je třeba tyto pocity přehodnotit. Vedle toho, že nám do ruky dává ještě větší možnosti přizpůsobit si styl hraní obrazu svému, ve své podstatě navíc odráží skutečný stav věcí, což je sympatické.

Jak už jsem naznačila, na technologický strom se váže velebený systém afinit, nyní je proto na čase toto tvrzení rozvinout. Je to prosté. Některé technologie, například vynalezení seismické indukce, průmyslové ekologie nebo vertikálního farmaření vám přinesou nový level afinity, v tomto případě „Purity“ a vy tak další vývoj musíte dobře promýšlet. Vyplatí se vám podřídit bádání výhradně jedné afinitě, nebo se zaměříte na vyvíjení několika různými směry (ve jménu různých afinit), či se raději soustředíte na základní a afinitami nepodložené technologie, které vám sice pomohou okamžitě, v dlouhodobém horizontu událostí však budou méně praktické?

Tato a mnohá další dilemata pak prostupují i dalšími částmi hry. Co několik tahů se vás hra bude ptát na to, kterak budete chtít upravit své budovy a přilehlé pozemky měst, nebo jak modifikovat některé z obchodních cest. Prakticky pořád se tak rozhodujete, zdali dát přednost ekonomickému rozvoji, technologickému rozvoji, kulturnímu rozvoji, nebo třeba vědeckému rozvoji a s každým dalším rozhodnutím píšete svůj vlastní originální příběh a zabředáváte do dění mnohem více. Prvky jsou navíc dostatečně provázané, hráč si tak dobře uvědomuje, že si nevolí z možností jen tak zbůhdarma, ale že na každém jeho rozhodnutí stojí (a padá) úspěch celého tažení, což je vážně super.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama