Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Nové hry se starým jménem: rebooty známých značek
Nové hry se starým jménem: rebooty známých značek
autor: Lucie Jiříková , publikováno 2.10.2014
Nové hry se starým jménem: rebooty známých značek

Her, které se pokoušejí oprášit zašlou slávu dříve populárních herních značek, se v poslední době vyrojilo více, než hub po dešti. Jejich výsledná kvalita přitom docela kolísá - známé jméno ještě neznamená, že výsledná hra bude stát za to. Pojďme se podívat na to, které rebooty dělají svým předchůdcům čest, a které se naopak moc nepovedly.


Thief

  • originální série/hra: Thief
  • datum vydání rebootu: 25. února 2014
  • vývojář: Nixxes Software
  • vydavatel: Square Enix
  • oficiální stránky hry/vývojáře: http://thief-four.com/
  • hodnocení na serveru Metacritic (herní kritici/hráči): 70 %/5,8 b

Nové hry se starým jménem: rebooty známých značek

Série stealth her se zlodějíčkem Garrettem v hlavní roli odstartovala v roce 1998 hrou Thief: The Dark Project. Ta se dočkala ještě dvou pokračování s názvem Thief II: The Metal Age (2000) a Thief: Deadly Shadows, načež se odmlčela a znovu o sobě dala vědět až na začátku tohoto roku v pořadí čtvrtým, avšak na události předešlých dílů nijak nenavazujícím dobrodružstvím.

V restartovaném Thiefovi se opět ujímáme role Garretta, drobného zlodějíčka, který se skrze své drobné kšeftíky zaplétá do obrovského spiknutí sahající až k samotnému starostovi Města. Hratelnost je opět stealth, takže k plnění jednotlivých úkolů budete namísto zbraní využívat spíše tichého pohybu ve stínech.

S Thiefem se bohužel dostáváme na samotnou hranici mezi dobrými a špatnými rebooty. Hra si sice našla své fanoušky a i na PC Tuningu si zasloužila pěkných 7/10, jenže očekávání hráčů byla mnohem větší. Nejednalo se o žádnou extra bombu, na kterou bychom vzpomínali ještě za pár let. Jejím největším problémem byl těžkopádný soubojový systém, k čemuž se přidaly i další mouchy, například příliš sevřené lokace, celková nepřehlednost města, nebo dlouhé loadovací časy.

Recenzi hry najdete zde.

SimCity

  • originální série/hra: SimCity
  • datum vydání rebootu: 5. března 2013
  • vývojář: Maxis
  • vydavatel: Electronic Arts
  • oficiální stránky hry/vývojáře: http://www.simcity.com/
  • hodnocení na serveru Metacritic (herní kritici/hráči): 64 %/2,1 b

Nové hry se starým jménem: rebooty známých značek

Jestliže jsme se s Thiefem dostali na pomyslnou hranici mezi dobrými a špatnými rebooty, se SimCity jsme ji rovnou překročili. Bedlivě sledované znovuoživení série budovatelských strategií, v němž jsme si hráli na starosty a snažili se vybudovat dobře fungující města, mělo velice špatný start. Už jen rozhodnutí vyžadovat ke hraní hry trvalé připojení k internetu bylo kontroverzní, když si k tomu ale připočtete ještě úplné selhání serverů při prvotním náporu hráčů, už asi chápete, proč byl tehdy oheň na střeše.

Několikatýdenní neschopnost přihlásit se k serverům EA (a tudíž nově zakoupenou hru vůbec spustit) však byla jenom jednou z věcí, kterými SimCity hráče vytáčelo. Většině vadily i příliš malé mapy, nebo do nebe opěvovaný Glass Box, který nám měl poskytnout zpětnou vazbu ke všemu, co jsme ve městě vykonali. Namísto toho se totiž často choval naprosto dementně – třeba městská hromadná doprava či hasičské a policejní sbory nebyly schopné objet dopravní zácpu ani v případě, že někde hořelo a že k požáru vedla ještě jiná, úplně vymetená silnice. Škoda.

Recenzi hry najdete zde.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
58 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 7.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.