Nové hry se starým jménem: rebooty známých značek
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Nové hry se starým jménem: rebooty známých značek

Nové hry se starým jménem: rebooty známých značek | Kapitola 7

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

2. 10. 2014 10:00 24

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Doom 3, Tomb Raider 3. Prince of Persia: The Sands of Time, Devil May Cry 4. Shadow Warrior, Rayman Origins
5. Fallout 3, Return to Castle Wolfenstein 6. Shadowrun Returns 7. Thief, SimCity 8. Alone in the Dark, Duke Nukem Forever

Her, které se pokoušejí oprášit zašlou slávu dříve populárních herních značek, se v poslední době vyrojilo více, než hub po dešti. Jejich výsledná kvalita přitom docela kolísá - známé jméno ještě neznamená, že výsledná hra bude stát za to. Pojďme se podívat na to, které rebooty dělají svým předchůdcům čest, a které se naopak moc nepovedly.

Reklama

Thief

  • originální série/hra: Thief
  • datum vydání rebootu: 25. února 2014
  • vývojář: Nixxes Software
  • vydavatel: Square Enix
  • oficiální stránky hry/vývojáře: http://thief-four.com/
  • hodnocení na serveru Metacritic (herní kritici/hráči): 70 %/5,8 b

Nové hry se starým jménem: rebooty známých značek
i Zdroj: PCTuning.cz

Série stealth her se zlodějíčkem Garrettem v hlavní roli odstartovala v roce 1998 hrou Thief: The Dark Project. Ta se dočkala ještě dvou pokračování s názvem Thief II: The Metal Age (2000) a Thief: Deadly Shadows, načež se odmlčela a znovu o sobě dala vědět až na začátku tohoto roku v pořadí čtvrtým, avšak na události předešlých dílů nijak nenavazujícím dobrodružstvím.

V restartovaném Thiefovi se opět ujímáme role Garretta, drobného zlodějíčka, který se skrze své drobné kšeftíky zaplétá do obrovského spiknutí sahající až k samotnému starostovi Města. Hratelnost je opět stealth, takže k plnění jednotlivých úkolů budete namísto zbraní využívat spíše tichého pohybu ve stínech.

S Thiefem se bohužel dostáváme na samotnou hranici mezi dobrými a špatnými rebooty. Hra si sice našla své fanoušky a i na PC Tuningu si zasloužila pěkných 7/10, jenže očekávání hráčů byla mnohem větší. Nejednalo se o žádnou extra bombu, na kterou bychom vzpomínali ještě za pár let. Jejím největším problémem byl těžkopádný soubojový systém, k čemuž se přidaly i další mouchy, například příliš sevřené lokace, celková nepřehlednost města, nebo dlouhé loadovací časy.

Recenzi hry najdete zde.

SimCity

  • originální série/hra: SimCity
  • datum vydání rebootu: 5. března 2013
  • vývojář: Maxis
  • vydavatel: Electronic Arts
  • oficiální stránky hry/vývojáře: http://www.simcity.com/
  • hodnocení na serveru Metacritic (herní kritici/hráči): 64 %/2,1 b

Nové hry se starým jménem: rebooty známých značek
i Zdroj: PCTuning.cz

Jestliže jsme se s Thiefem dostali na pomyslnou hranici mezi dobrými a špatnými rebooty, se SimCity jsme ji rovnou překročili. Bedlivě sledované znovuoživení série budovatelských strategií, v němž jsme si hráli na starosty a snažili se vybudovat dobře fungující města, mělo velice špatný start. Už jen rozhodnutí vyžadovat ke hraní hry trvalé připojení k internetu bylo kontroverzní, když si k tomu ale připočtete ještě úplné selhání serverů při prvotním náporu hráčů, už asi chápete, proč byl tehdy oheň na střeše.

Několikatýdenní neschopnost přihlásit se k serverům EA (a tudíž nově zakoupenou hru vůbec spustit) však byla jenom jednou z věcí, kterými SimCity hráče vytáčelo. Většině vadily i příliš malé mapy, nebo do nebe opěvovaný Glass Box, který nám měl poskytnout zpětnou vazbu ke všemu, co jsme ve městě vykonali. Namísto toho se totiž často choval naprosto dementně – třeba městská hromadná doprava či hasičské a policejní sbory nebyly schopné objet dopravní zácpu ani v případě, že někde hořelo a že k požáru vedla ještě jiná, úplně vymetená silnice. Škoda.

Recenzi hry najdete zde.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama