Nové hry se starým jménem: rebooty známých značek | Kapitola 5
Seznam kapitol
Her, které se pokoušejí oprášit zašlou slávu dříve populárních herních značek, se v poslední době vyrojilo více, než hub po dešti. Jejich výsledná kvalita přitom docela kolísá - známé jméno ještě neznamená, že výsledná hra bude stát za to. Pojďme se podívat na to, které rebooty dělají svým předchůdcům čest, a které se naopak moc nepovedly.
Fallout 3
- originální série/hra: Fallout
- datum vydání rebootu: 28. října 2008
- vývojář: Bethesda Game Studios
- vydavatel: Bedthesda Softworks
- oficiální stránky hry/vývojáře: https://fallout.bethsoft.com
- hodnocení na serveru Metacritic (herní kritici/hráči): 91 %/8,0 b
Obecně se má za to, že fanoušci zajetých, dříve oblíbených sérií, nemají rádi výrazné změny. O osudu akčního RPG Fallout 3 viděného pohledem z první osoby se tak dalo pochybovat. Původní Fallout totiž byl staromilským izometrickým RPG s propracovanými tahovými souboji. Jenže Bethesda umí a nejlépe jí jdou právě akční RPG (ještě před Falloutem 3 spíchla třeba skvělý The Elder Scrolls III: Morrowind), což společně s úpadkem klasických izometrických RPG v době plánování rebootu vývojářům nedávalo prostor pro žádné jiné možnosti.
Fallout 3 nakonec vzali na milost i fanoušci původní hry, především se ale dostal mezi nové hráče a nezávisle na původní hře se mu podařilo stát se téměř kultovní záležitostí. Postapokalyptický svět v jeho podání byl prostě nezapomenutelný a slušné grafické zpracování mu ho pomohlo prodat, kromě toho ale nabídl zábavný soubojový model a herní dobu, která se protáhla na desítky a možná i stovky hodin. Kdyby takto dopadl každý reboot, fanoušci rebootovaných her by se nemohli zlobit.
Return to Castle Wolfenstein
- originální série/hra: Wolfenstein 3D
- datum vydání rebootu: 19. listopadu 2001
- vývojář: Gray Matter, id Software, Nerve Software
- vydavatel: Activision
- oficiální stránky hry/vývojáře: http://www.idsoftware.com/
- hodnocení na serveru Metacritic (herní kritici/hráči): 88 %/8,8 b
Původní Wolfenstein položil základ žánru FPS. Vedle toho se do podvědomí hráčů zapsal také jako hra, v níž jsme s agentem B. J. Blazkowiczem kosili nacisty a nakonec jsme se museli vypořádat i se samotným Hitlerem.
V reinkarnaci hry s názvem Return to Castle Wolfenstein jsme se pak s tím samým agentem pustili po stopách tajných výzkumů nacistického Německa souvisejících s paranormálními jevy a biotechnologiemi. Ačkoliv příběh hry byl smyšlený, v průběhu hraní jsme se setkali i se skutečnými historickými postavami. Co se týče samotného zpracování, Return to Castle Wolfenstein se vedle obrovského skoku v grafice vytasil s propracovaným multiplayerem až pro 64 hráčů, který ovlivnil celou spoustu po něm vyšlých FPS her.