Nové hry se starým jménem: rebooty známých značek
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Nové hry se starým jménem: rebooty známých značek

Nové hry se starým jménem: rebooty známých značek

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

2. 10. 2014 10:00 24

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Doom 3, Tomb Raider 3. Prince of Persia: The Sands of Time, Devil May Cry 4. Shadow Warrior, Rayman Origins
5. Fallout 3, Return to Castle Wolfenstein 6. Shadowrun Returns 7. Thief, SimCity 8. Alone in the Dark, Duke Nukem Forever

Her, které se pokoušejí oprášit zašlou slávu dříve populárních herních značek, se v poslední době vyrojilo více, než hub po dešti. Jejich výsledná kvalita přitom docela kolísá - známé jméno ještě neznamená, že výsledná hra bude stát za to. Pojďme se podívat na to, které rebooty dělají svým předchůdcům čest, a které se naopak moc nepovedly.

Reklama

Náklady na vývoj Watch Dogs dosáhly 70 milionů dolarů a spekuluje se, že výdaje na propagaci této hry jsou třikrát takové. Náklady na vývoj a propagaci Destiny, jedné z nejočekávanějších her tohoto roku, se pak vyšplhaly přes 500 milionů dolarů, což je obrovská investice dokonce i pro velké vydavatelské domy, jako je Electronic Arts, Microsoft nebo Ubisoft. V poslední době se proto vydavatelé často uchylují k náhradnímu řešení – jako kouzelník Pokuston sahají do svých zásobáren starých dobrých značek a tahají z nich jedno jméno po druhém.

Přivést k životu dříve zajetou videoherní sérii je jednoduší. Tvůrci si nemusí lámat hlavu s konceptem hry, hlavním hrdinou a často ani s herním světem. Všechno je dříve dané, pročež se vývoj stává také o něco levnějším. Vzhledem k nezanedbatelné základně fanoušků/pamětníků je pak investice do této videohry o něco méně riskantní. To jsou celkem tři faktory, které rozpuku rebootů hojně napomáhají.

I přestože mají tvůrci rebootů v mnoha ohledech práci zjedanodušenou, ne vždy dá jejich snažení základ dobré hře. V horším případě vznikne nehratelný paskvil, v tom lepším pak docela průměrná hra, která pár lidí naštve a ty ostatní moc nenadchne. Jelikož reboot nebo také restart není remake a tudíž se nejedná o věrnou předělávku již existující hry, ale o její moderní interpretaci, při jeho tvorbě je třeba citlivý přístup a často i podstatné změny v designu a herních mechanikách plynoucí ze změny technologií, což může být ošemetné. Zdaleka nejmenší skupinou této svébytné skupiny her jsou tak rebooty, které se opravdu povedly.

Nové hry se starým jménem: rebooty známých značek
i Zdroj: PCTuning.cz

V našem dnešním článku se zaměříme právě na ty nejpovedenější rebooty a restarty, ke kterým přidáme několik spíše průměrných, ale potenciálně zajímavých kusů. Na konci článku pak pro změnu zmíníme zase ty nejméně povedené rebooty, abychom si na problematiku posvítili z obou stran zároveň. V textu se držíme pouze rebootů, které byly vydány i na PC. Z těchto důvodů v něm nenajdete hry Goldeneye 007 nebo Metroid Prime.

Není vám jasné, jak se liší pojem „reboot“ a „remake“? Probírali jsme to v předchozím článku, kde jsme se věnovali dalším hrám.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama