Wasteland 2: návrat RPG, které dalo vzniknout Falloutu | Kapitola 4
Seznam kapitol
„Prehistorický“ Wasteland je předchůdcem celé řady postapokalyptických izometrických RPG včetně Falloutu. Kickstarterovská kampaň jeho pokračování – Wasteland 2 – slibovala návrat krále. Co všechno Wasteland 2, nabízí, jaké má největší přednosti, ale i co vás naopak bude trápit, si prozradíme v podrobné recenzi.
Jak už bylo pravidlem v původním Wastelandu, rozdílné schopnosti a dovednosti ve Wasteland 2 mnohdy vedou k možnosti řešit nastalé situace různými způsoby. Nejvíce se to projevuje při rozhovorech, kdy vedle klasických otázek a odpovědí můžete s postavou, která vládne ostrému jazyku, zvolit odpověď speciální a tím se dobrat kýženého výsledku, aniž byste vůbec hnuli prstem.
Druhotné schopnosti a dovednosti vám pak dávají možnost zkoumat vaše okolí, vkrádat se do zavřených dveří, vyrážet dveře chatrné a podobně. V tomto směru jsem ale nenarazila na to, že bych mohla volit ze dvou možností – například dveře nelze vykopnout, ale můžete je pouze otevřít paklíčem. Vykopnout lze pouze dveře chatrné a ty zase nelze odemknout paklíčem. Myslím si, že na tomhle mohli autoři docela klidně více zapracovat.
Co se naopak stran druhotných schopností a dovedností povedlo, je postupné odkrývání dříve nedostupných místností a zákoutí jednotlivých lokací. Pokud je navštěvujete opakovaně s delšími časovými rozestupy, tu a tam se vám podaří otevřít dveře, na které jste dříve neměli patřičný skill, nebo jeho dostatečnou úroveň. To mě zase docela bavilo.
Bavil mě i naprosto banální princip, kdy k levelování jednotlivých postav vaší družiny probíhá až poté, co zvednete vysílačku a podáte svému operátorovi hlášení, které on přetaví v povýšení. Vypadá to podobně jako hlášení stavu věcí u policie, je to hodně efektní a hráče to nutí neustále sledovat progres svých svěřenců.