Apple ovce, aneb jak Apple k iZákazníkům přišel
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Apple ovce, aneb jak Apple k iZákazníkům přišel

Apple ovce, aneb jak Apple k iZákazníkům přišel

Michal Rybka

Michal Rybka

12. 9. 2014 12:00 69

Seznam kapitol

1. Fronty na ovoce 2. Jablečný absťák 3. Design prodává 4. Proč se podbízet?
5. Všechno pod kontrolou. Všechno. 6. Umí to dotáhnout. Až do konce. 7. Všechno je sluníčkové 8. Věrni zůstaneme

Zákazníci Apple jsou častým terčem posměchu „těch chytřejších lidí“ a také konkurence. Jenomže právě konkurence se může zalknout závistí: Každý by chtěl zákazníky, kteří jsou zcela loajální a začnou se sami poslušně řadit do fronty ještě předtím, než zahájíte prodej. Jak to jenom v Apple dělají?

Reklama

Kde kdo Applu radí, jak dělat věci lépe. Kde kdo se posmívá výrobkům, službám, cenám a hlavně hloupým zákazníkům, kteří ty předražené a zastaralé nesmysly kupují. Jenomže tyhle rady nefungují, Apple si dělá věci po svém, jejich zákazníci jim to „žerou“ a firma se koupe v oceánu zisků.

Tak kupříkladu ceny: Roky a roky čteme o tom, že Apple „musí začít dělat levné produkty". Že je potřeba snížit profit margin, který je více než polovina ceny produktu. A hele: Nový iPhone 6 bude ještě dražší než ten starý. A lidi už na něj stojí fronty!

Fronty při každém launchi produktů Apple jsou neuvěřitelné.

Takový Samsung se opravdu hodně snažil, aby vytvořil fronty při začátku prodeje Galaxy S5 – a přesto to na řadě míst nevyšlo. Někde to vyšlo, například v Singapuru čekaly „stovky“ lidí na zahájení prodeje, jinde ale obchody vypadaly jako při běžném každodenním prodeji.

Fronta před Samsung Galaxy S5 LTE Launch Event 2014, zdroj: The Straits Times
i Zdroj: PCTuning.cz
Fronta před Samsung Galaxy S5 LTE Launch Event 2014, zdroj: The Straits Times

Fronty jsou přitom marketingově nesmírně cenné. Fronta sama přiláká další zájemce, to už věděl cirkusák a zakladatel moderního marketingu P. T. Barnum.  Moderní výzkumy ukázaly, že pokud někde shromáždíte sedm lidí, začnou se ke skupince přidávat další, protože je zajímá, co se děje. Čím šílenější frontu vytvoříte, tím lepší to bude. A pokud ji nemáte, musíte si ji sami vytvořit, proto se účastníkům obvykle nabízí dárky a slevy – tohle už vymyslel Barnum v devatenáctém století.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama