Train Fever: Milovníci vláčků, tramvají a autíček, nastupovat!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Train Fever: Milovníci vláčků, tramvají a autíček, nastupovat!

Train Fever: Milovníci vláčků, tramvají a autíček, nastupovat! | Kapitola 5

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

11. 9. 2014 07:00 17

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Možnosti nastavení hry 3. Náplň hry, uživatelské rozhraní 4. Výstavba, dopravní spoje
5. Výstavba, vozový park 6. Vlastnosti dopravních prostředků 7. Grafika, HW nároky, hudba, závěr

Fanoušci dopravních strategií prožívali delší období sucha. Po dlouhém strádání se objevil převážně na vlakovou dopravu zaměřený titul Train Fever, který patří k nejočekávanějším hrám tohoto měsíce. Jaké přednosti a nedostatky Train Fever má, co vám nabídne a s čím byste neměli počítat, si prozradíme v naší dnešní recenzi.

Reklama

Ve snahách ušetřit se vedle plánovaní budete samozřejmě spoustu času zabývat samotnou výstavbou kolejí (silnice, či kombo silnice a tramvajového kolejiště tu sice je taky, ale při jejich stavbě se do celkového rozpočtu členitost terénu tolik nepromítá). Stavění kolejí ve hře je naprosto intuitivní. Stačí kliknout na místo, odkud koleje chcete vést a táhnout tam, kam je chcete dovést. Přitom je samozřejmě můžete různě deformovat a tak se vyhýbat právě kopcům a dalším překážkám jako jsou města, silnice, řeky atd.

Train Fever: Milovníci vláčků, tramvají a autíček, nastupovat!
i Zdroj: PCTuning.cz

.

Koleje se dají libovolně vyvyšovat i prohlubovat, což se odráží v ceně. Kilometr kolejí vedených tunelem či po vysoké konstrukci může v pohodě vydat na výstavbu celé dlouhé trati mezi dvěma městy včetně celého zázemí (zastávky, depa). Obvykle se tak snažíte koleje kroutit a deformovat a držet se tak doslova při zemi, což se dá dělat beztrestně, protože po naaranžování daného úseku je dílo před ostrou stavbou ještě nutno potvrdit. To je vzhledem ke skutečnosti, že peníze za zdemolované stavby se hráči nevrací, ale dále odečítají coby náklady za demolici, naprosto klíčové.

Kvůli nemožnosti vzít předchozí krok zpět občas narazíte hlavně v kopcovitém terénu. Stačí maličkost, třeba chtít vzájemně propojit dva úseky kolejí, které na sebe zdánlivě pasují. Že jste se zrovna netrefili, zjistíte, až když vám hra vynadá, že by trať byla příliš strmá a vám nezbude než kus právě vybudovaných kolejí zase zdemolovat a s propojením začít o kus dál. V takový okamžik se vám zasteskne po schematickém terénu a tratích v Transport Tycoonu – sice to nevypadalo na pohled tak pěkně a už vůbec ne realisticky, ale něco podobného nehrozilo.

I zdánlivě malé stoupání už může být při snaze napojit trať na nádraží problém. Potom nezbude než ubourat kus právě postavené trati a drobnou terénní vlnku překonat dlouhým mostem.
i Zdroj: PCTuning.cz
I zdánlivě malé stoupání už může být při snaze napojit trať na nádraží problém. Potom nezbude než ubourat kus právě postavené trati a drobnou terénní vlnku překonat dlouhým mostem.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama