Sacred 3: nuda v singleplayeru, zábava v multiplayeru
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Sacred 3: nuda v singleplayeru, zábava v multiplayeru

Sacred 3: nuda v singleplayeru, zábava v multiplayeru | Kapitola 5

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

5. 8. 2014 03:00 7

Seznam kapitol

1. Úvod, žánrové vymezení hry 2. Soubojový systém 3. Náplň misí, hratelnost 4. Loot, předměty, zbraně
5. Hratelné postavy, protivníci 6. Grafika hry, prostředí 7. Příběh, multiplayer, závěrečné hodnocení

Kooperativních multiplayerových her je jako šafránu, proto jsme akční RPG Sacred 3, pokračovatele zajímavé a docela populární herní série, netrpělivě vyhlíželi. Splnilo se alespoň okrajově naše očekávání, nebo nás nejnovější přírůstek do rodiny Sacred spíše zklamal? V čem hra pro jednoho hráče tolik ztrácí oproti multipayeru?

Reklama

Hlavními hrdiny ve hře jsou ebenový silák Marak, asijský pankáč Vajra, sexy okřídlený paladin Claire a ještě mnohem přitažlivější divoženka Alithea.

Marak je v základu vybavený sekerou, Vajra má luk, Claire zase meč a nakonec Alithea se do boje vybavila jakýmsi oštěpem. Bohužel jak už jsem zmínila, rozdíl mezi těmito zbraněmi, tedy vyjma luku, je minimální a totéž platí i o různých variantách těchto zbraní (např. přesnější sekyra, oštěp s větším dosahem, silnější meč atd.), které si v průběhu hry odemykáte.

Sacred 3: nuda v singleplayeru, zábava v multiplayeru
i Zdroj: PCTuning.cz

Sacred 3: nuda v singleplayeru, zábava v multiplayeru
i Zdroj: PCTuning.cz

Sacred 3: nuda v singleplayeru, zábava v multiplayeru
i Zdroj: PCTuning.cz

Prachbídně na tom jsou i speciální vlastnosti jednotlivých hrdinů. Ty se sice odlišují barvou ikonky a celkově i vizuálním provedením, jsou si však hodně podobné. Tak například Marak má ve svém repertoáru chrlení ohně a Alithea zase chrlení jakéhosi zeleného jedu, což je v konečném důsledku jedno a to samé. Marakovi pak můžete dát do rukou schopnost roztočení se jako káča a sekání všeho kolem, na tom podobném principu pak ale umí útočit i Claire, nehledě na to, že jeden a ten samý útok využívají i silnější nepřátelé. Tady prostě nikdo neměl kreativní přetlak, což je citelné například i co se týče nepřátel a bossů. A teď nemluvím o celkovém grafickém provedení, to se docela povedlo a blíže ho rozeberu na další stránce, ale o tom, jakým způsobem na vás nepřátelé útočí a jak se celkově chovají.

Bossové se rozdělují do tří skupin. Na základní, kteří jenom pobíhají z jednoho rohu arény do druhého a občas před sebe bouchnou, čímž před sebe pošlou ničivou vlnu kamenů. Do druhé skupiny patří bossové, kteří navíc sesílají ze vzduchu ničivé kameny/plameny/jiné zdraví škodlivé věci a třetí samostatnou skupinou je pak boss přibližně z poloviny hry, u nějž vám hra napoví, že nejedná zrovna moc férově, což spočívá v tom, že se během jeho útoku musíte schovat uvnitř bubliny, kterou si kolem sebe vyčaruje. Tento boss je nejoriginálnějším nepřítelem celé hry, a abych se přiznala, dost mě zaskočil, protože do té doby je ve hře o originalitu útoků nouze.

Sacred 3: nuda v singleplayeru, zábava v multiplayeru
i Zdroj: PCTuning.cz

Sacred 3: nuda v singleplayeru, zábava v multiplayeru
i Zdroj: PCTuning.cz

Pěšáci se rozdělují na klasické (velké i malé) útočníky, kteří prostě jen běží co nejrychleji k vám a nic extrovního nevymýšlejí, dále tu máme již zmiňované káči a další verbež vyžadující abyste ji před rozsekáním prolomily obranu rázovou vlnou, a nakonec se tu a tam objeví (a pak zase zmizí) nadpřirozené bytosti, které dokáží vykouzlit pomocníky, nebo se například v daných cyklech objevují a ztrácí.

Vzato kolem a kolem by nejspíš arzenál protivníků stačil – rozdílný útočníci na bojišti dokáží společně s několika málo speciálními útoky vykouzlit zajímavý a do značné míry také zábavný balet, ovšem když si vzpomenete, že tvůrci za hru chtějí stejné peníze jako za tříáčkový titul, budete mít pocit, že vás někdo okradl.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama