Sacred 3: nuda v singleplayeru, zábava v multiplayeru
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Sacred 3: nuda v singleplayeru, zábava v multiplayeru

Sacred 3: nuda v singleplayeru, zábava v multiplayeru | Kapitola 2

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

5. 8. 2014 03:00 7

Seznam kapitol

1. Úvod, žánrové vymezení hry 2. Soubojový systém 3. Náplň misí, hratelnost 4. Loot, předměty, zbraně
5. Hratelné postavy, protivníci 6. Grafika hry, prostředí 7. Příběh, multiplayer, závěrečné hodnocení

Kooperativních multiplayerových her je jako šafránu, proto jsme akční RPG Sacred 3, pokračovatele zajímavé a docela populární herní série, netrpělivě vyhlíželi. Splnilo se alespoň okrajově naše očekávání, nebo nás nejnovější přírůstek do rodiny Sacred spíše zklamal? V čem hra pro jednoho hráče tolik ztrácí oproti multipayeru?

Reklama

Celková zeštíhlovací kůra nezařízla jen zlepšování atributů jako je síla, zdraví, rychlost a spol., ale také samotnou nabídku speciálních útoků, které se dají upgradovat na předem vytyčené hodnoty, jako byste lezli po žebříku. Jen občas na některém stupínku musíte popřemýšlet, jaké vylepšení obětujete, jelikož se nabídka zdvojí a po výběru jedné vám znepřístupní nabídku druhé.

Vylepšování možností postavy bylo rozházeno do samostatných okének, mezi nimiž musíte sáhodlouze přejíždět a navíc občas tápat, jelikož možnost přehledně porovnat dva údery zde prostě chybí. Za tento výmysl by měl designer projít uličkou hanby, tedy alespoň pokud se jím nesnažil zamaskovat celkově omezenou nabídku, což je taky docela možné.

Sacred 3: nuda v singleplayeru, zábava v multiplayeru
i Zdroj: PCTuning.cz

Na druhou stranu je třeba říci, že speciální údery se od sebe dostatečně liší (alespoň v rámci jednoho hlavního hrdiny) a do hry přinášejí nutnost používat v boji trošku jinou strategii, což je určitě lepší, než abychom byli zaplaveni milionem schopností, ale všechny byly téměř identické. Osobně jsem nejvíce času strávila s čokoládovým silákem Marakem, který na nepřátele umí útočit pouze v daném směru posíláním ohňových střel, nebo je odhodit všechny kol dokola výskokem a úderem do země, případně je kosit hromadně, v jakém směru se vám líbí roztočením jako káča.

Dobrým znamením je, že jsem při změně úderů vždycky měla chvíli problém vymyslet a zvyknout si na nový způsob útočení a to hlavně co se týče velkých skupin protivníků a některých bossů. Vybraní nepřátelé totiž vedle hbitých ran potřebují „navolnit“ rázovou vlnou. V opačném případě jim jste schopni udělovat jen velmi nízké, nebo dokonce žádné zranění. Využít rázovou vlnu je pak třeba i k přerušení některých speciálních útoků protivníků a nepřátelských věží, které se jednou za čas roztočí a posekají vše v okolí.

Nezbytnou pomůckou v soubojích jsou, alespoň pro mě, kotouly, jimiž se dá pohodlně vyhýbat útokům nepřátel a jednodušeji se jim dostávat za záda. Ačkoliv se to nezdá, kotouly jsou v Sacred 3 velice mocná zbraň a to hlavně proto, že jejich používání není žádným způsobem limitováno, například výdrží.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama