Velký výběr strategických her, které zatřásly světem
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Velký výběr strategických her, které zatřásly světem

Velký výběr strategických her, které zatřásly světem | Kapitola 3

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

29. 7. 2014 03:00 66

Seznam kapitol

1. Úvod, Civilization, Alpha Centauri 2. SimCity, The Sims 3. Warcraft, Age of Empires 4. StarCraft, Command & Conquer
5. Transport Tycoon, RollerCoaster Tycoon 6. Dungeon Keeper, Heroes of Might & Magic 7. UFO: Enemy Unknown, Total War 8. Další skvělé strategie

Strategie jsou specifickým žánrem – chybí u nich vzrušení z bezprostředního boje, protože šarvátky sledujeme s odstupem. A také u nich tolik nezáleží na grafice ani na fyzice. Přesto je milujeme! Když se nám podaří rozcupovat protivníka, zadostiučinění je obrovské. Chcete ten pocit zažít? Sáhněte po jedné z těchto her a pusťte se do toho.

Reklama

Warcraft

  • Rok vydání: 1994
  • Vývojář: Blizzard Entertainment
  • Žánr: real-time strategie

Počítačová fantasy real-time strategie, v níž hráči těží dřevo a zlato, za něž pořizuje vojenské jednotky a stavby. Cílem hry je vymazat nepřátelskou armádu z mapy, přičemž vám pomůže zajímání cizích dolů a dobré načasování útoků na nepřátelské pracovníky. To protivníka odřízne od důležitých zdrojů a nahlodá jeho strategii, zatímco vám zajistí více zlata v pokladně. A nebo jej můžete, podobně jako ve většině her tohoto žánru, prostě převálcovat hrubou silou.

Warcraft se dočkal hned několika úspěšných pokračování a datadisků. Z třetího dílu Warcraftu vznikl sub-žánr a současný fenomén DotA (Defense of the Ancients). Série Warcraft se později vydala do vod MMORPG, kde zaznamenala další úspěch. World of Warcraft je ještě i teď, deset let po uvedení hry na trh, nejúspěšnějším placeným MMORPG v historii.

Age of Empires

  • Rok vydání: 1997
  • Vývojář: Ensemble Studios
  • Žánr: real-time strategie

Age of Empires (myšleno jako hra i jako herní série) real-timeová strategie založená na historických reáliích, v níž bylo vaším úkolem zničit všechny nepřátele. K tomu jste stavěli jednotky a výrobní budovy a vysílali pracovníky těžit suroviny. Jakmile jste jich měli dostatek, mohli jste se přesunout na nový věk, čímž se váš národ dostával k pokročilejším technologiím a tudíž i k jednotkám a budovám.

Ve svém základu nabízela tato hra celkem 12 civilizací. Každá z civilizací měla své bonusy, speciální budovy a jednotky, které bylo třeba hojně využívat ke svému prospěchu. Tedy alespoň v on-line multiplayeru, v němž jste se střetávali hned s několika vůdci najednou. Age of Empires byla svého času velice populární a pro většinu z nás se tak stala vůbec první hrou, kterou jsme si zapařili on-line . 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama