Velký výběr strategických her, které zatřásly světem | Kapitola 2
Seznam kapitol
Strategie jsou specifickým žánrem – chybí u nich vzrušení z bezprostředního boje, protože šarvátky sledujeme s odstupem. A také u nich tolik nezáleží na grafice ani na fyzice. Přesto je milujeme! Když se nám podaří rozcupovat protivníka, zadostiučinění je obrovské. Chcete ten pocit zažít? Sáhněte po jedné z těchto her a pusťte se do toho.
SimCity
- Rok vydání: 1994
- Vývojář: Maxis
- Žánr: budovatelská strategie
SimCity je série populárních budovatelských strategií, v nichž se stáváte starostou města a také má své kořeny ještě v dosové éře. SimCity se obvykle točí kolem výstavby obytných, komerčních a industriálních zón, budování komunikací a dalších dopravních prostředků včetně metra a zřizování veřejně prospěšných budov typu škol, policejních stanic, parků, nemocnic a dalších.
Vaše úspěchy ve hře tkvěly ve vyvážení všech těchto prvků včetně nastavení správné výšky daní a podobně. Někdy ovšem ani to nestačilo, jelikož na město občas udeřila některá z katastrof (tornádo, povodeň, havárie letadla, velký útočící robot atd.), což znamenalo spoustu starostí navíc. V nedávné době jsme se dočkali resuscitace série s názvem SimCity. Tato hra cílí na možnost spolupráce přilehlých měst on-line, v době svého vydání však mnoho ovací nesklidila. Pokud byste se o rebootu známé série SimCity chtěli dozvědět více, přejděte na naši recenzi zde.
The Sims
- Rok vydání: 2000
- Vývojář: Maxis
- Žánr: simulátor života
Strategická hra The Sims si prý vytvořila vlastní subžánr – „simulátor života“, alespoň to tvrdí její největší fanoušci. V této hře je vaším úkolem starat se o Simíka nebo skupinu Simíků, aby byli dostatečně spokojeni v několika různých aspektech života včetně hygieny, společenského života, komfortu, či odpočinku, čehož jste docílili interakcí s jednotlivými předměty, či lidmi.
Hra začínala tím, že jste si vybrali (a nebo vytvořili) baráček, do nějž jste svého svěřence přestěhovali. Poté jste mu našli práci a peníze za ní jste utráceli za nové vybavení, které vedlo k jeho spokojenosti. Spokojenost přitom byla klíčovým úspěchem téměř jakékoliv činnosti Simíka. Pakliže byl panáček nespokojený, odmítal činnost vykonávat, nebo ji vykonával jen velmi sporadicky. Tím pak docházelo k nepříjemnostem, jako je zaspávání do práce, pomočování atd.
Také hra The Sims dala vzniknout celé herní sérii, V současné době napjatě očekáváme vydání The Sims 4.