Jak zůstat kreativitní a produktivní i v časech internetu
i Zdroj: PCTuning.cz
Internet Článek Jak zůstat kreativitní a produktivní i v časech internetu

Jak zůstat kreativitní a produktivní i v časech internetu | Kapitola 4

Michal Rybka

Michal Rybka

25. 7. 2014 03:00 26

Seznam kapitol

1. Čtěte 2. Vsuvka první: Kniha je vždy lepší 3. Vsuvka druhá: Book Bubble versus Google Bubble 4. Vsuvka třetí: Vzdělávání versus zábava
5. Čekejte více kritiky, než si myslíte, že zvládnete 6. Izolujte se od světa 7. Nemusíte být pod vlivem, abyste byli dobří

Internet nás zásobuje informacemi tak mohutným proudem, že nás až přehlcuje a topí. Podle jeho kritiků nás zbavuje nutnosti myslet a nutnosti tvořit: Na všechno prý stačí Google a clipboard. Tak jednoduché to ale vážně není. Ale jak lépe odolávat nástrahám internetu a bojovat s korporacemi, které se přetahují o naši pozornost?

Reklama

(Vsuvka třetí: Vzdělávání versus zábava)

Jedním z velkých problémů internetu je v tom, že s tím, jak se stal lidovým, se změnil z média primárně vzdělávacího / pracovního na médium primárně zábavní. Je to tak, statistiky na YouTube tento fakt ukazují v holé syrovosti.

Hudební videa, úspěšné letsplaye a parodie mohou mít 10 000 000 – 100 000 000 zhlédnutí.

Miliarda zhlédnutí v praxi (pouštějte jen na vlastní riziko)

Paranoidní pošukovská videa o tom, jak se nás vlády pokouší vyhubit přes chemtrails anebo o tom, že na Měsíci je satanistický Luciferův palác, které si doma točí divní lidé na webkameru, mohou mít kolem 100 000 – 1 000 000 zhlédnutí.

"Contrails". Licencováno pod Public domain via Wikimedia Commons.
i Zdroj: PCTuning.cz
"Contrails". Licencováno pod Public domain via Wikimedia Commons.

"

Kvalitní vědecké / historické dokumenty, které původně byly určeny pro televizi, mají často kolem 1 000 – 2 000 zhlédnutí.

Tohle je tristní, vážně depresivní. Nemám nic proti zábavě, zvlášť ne proti té vychytané a chytré, ale těch zhlédnutí dokumentů je strašně málo. Stále se řeší, že uživatelé pirátí televizní pořady a dávají je na YouTube – mě ale spíš přijde děsivé, že přestože se dokumenty pirátí a zveřejňují, lidé se na ně stejně nedívají.

Rank Video name Uploader / Artist Views Upload date
(as of July 21, 2014)
1. "Gangnam Style" Psy 2,043,738,264 July 15, 2012
2. "Baby" Justin Bieber featuring Ludacris 1,063,217,431 February 19, 2010
3. "On the Floor" Jennifer Lopez featuring Pitbull 768,485,736 March 3, 2011
4. "Charlie Bit My Finger – Again!" Harry and Charlie Davies-Carr 742,536,582 May 22, 2007
5. "Love the Way You Lie" Eminem featuring Rihanna 718,211,164 August 5, 2010
6. "Party Rock Anthem" LMFAO featuring Lauren Bennett & GoonRock 715,976,759 March 8, 2011
7. "Gentleman" Psy 712,692,200 April 13, 2013
8. "Waka Waka (This Time for Africa)" Shakira featuring Freshlyground 711,540,950 June 4, 2010
9. "Wrecking Ball" Miley Cyrus 703.045.481 August 25,2013
10. "Bad Romance" Lady Gaga 595,481,168 November 23, 2009

První desítka videí na YouTube s nejvyšším počtem zhlédnutí podle Wikipedie

Odhaduje se, že hlavou aktivně pracuje asi desetina lidí, v IT se jich na vývoji aktivně podílí ještě méně, zhruba jeden ze sta. Počet zhlédnutí dokumentů ale ukazuje ještě menší podíl. Řekl bych, že je v nejlepším zájmu moderních států, aby procento vzdělaných a hlavou pracujících lidí zvyšovaly, spíš než aby se zabývaly honem na lidi, kteří se pokoušejí vzdělání šířit.

Aby bylo jasno, jsem zásadní odpůrce regulací a vnucování věcí pod tlakem, ale to velmi nízké procento sledovanosti dokumentů mě vážně deprimuje. Pokud mají kritici moderních médií v něčem pravdu, je to v tom, že z internetu se stal hlavně jeden velký zábavní lunapark. Jak to ale naklonit tím lepším směrem netuším.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama