Divinity: Original Sin – obrození RPG, které stojí za to | Kapitola 6
Seznam kapitol
Na vývoj Divinity: Original Sin vybralo vývojářské studio Larian na Kickstarteru milion dolarů. Šéf studia se v nedávném rozhovoru nechal slyšet, že odmítá umřít, dokud nevytvoří nejlepší RPG. Povedlo se mu splnit si tento sen v aktuálním Divinity: Original Sin, nebo si s odchodem na onen svět ještě bude muset počkat?
Stejně jako v Baldur's Gate můžete ve hře přibírat další členy své družiny. Ty následně ovládáte stejně jako své dva původní hrdiny. Své družině pak můžete udat, kterak její jednotliví členové půjdou v boji po sobě a také formaci, v níž se do nastávajícího boje pustí. Navolit si všechno tohle je přitom naprosto jednoduché a postačí vám k tomu přetahování portrétů s hrdiny na pravé straně obrazovky, nebo kliknutí na vyobrazenou formaci tamtéž.
Zmiňovaná funkčnost pak prostupuje i do dalších zákoutí hry. Nechybí možnost rychlého přesouvání předmětů mezi jednotlivými hrdiny, zvýraznění předmětů, jež lze sebrat, možnost překonávání zámků truhel a dveří za pomoci přidržení tlačítka CTRL a další nezbytnosti, díky nimž se cítíte velice pohodlně. Chybí snad jen možnost odeslat jednoho ze svých společníků do města prodat loot, to je ale vzhledem k vyšší obtížnosti soubojů naprosto pochopitelné. Každá ruka se hodí.
Divinity: Original Sin je hodně upovídaná hra. S téměř každou NPC postavou můžete prohodit pár slov, s každou druhou potom třeba i několik souvětí a nezřídka se objeví postavy, s nimiž pokecáte tak dobře, jako byste pokecali se svým kamarádem, kterého jste dlouho neviděli. Pokud jste hráli třeba takové Shadowrun: Returns, o rozsahu rozhovorů Divinity: Original Sin máte představu.
Rozhovory jsou zábavné, většinou hodně květnaté, často třeba i legrační, nebo naopak smutné, pokud však neovládáte anglický jazyk, sednout vám nemusí. V takovém případě přichází na řadu žurnál, v němž se vám přehledně sepisují jednotlivé questy a průběžný postup při jejich plnění. Nutno podotknout, že ani toto zjednodušení nemusí být dostatečné. Divinity: Original Sin bez schopnosti porozumět rozhovorům je pouze poloviční hrou.