Divinity: Original Sin – obrození RPG, které stojí za to
Seznam kapitol
Na vývoj Divinity: Original Sin vybralo vývojářské studio Larian na Kickstarteru milion dolarů. Šéf studia se v nedávném rozhovoru nechal slyšet, že odmítá umřít, dokud nevytvoří nejlepší RPG. Povedlo se mu splnit si tento sen v aktuálním Divinity: Original Sin, nebo si s odchodem na onen svět ještě bude muset počkat?
Je obdivuhodné, jak zarputilí chlapíci z Larian Studios jsou. Z nedávného rozhovoru s jeho šéfem Swenem Vinckem vyplynulo, že studio si za každou cenu udržuje nezávislost a na nové herní projekty bere peníze, kde může – například tvorbou vzdělávacích či kasinových her. Tedy pokud zrovna nejdou s kůží na trh, jako to udělali v případě Divinity: Original Sin, jejíž vývoj byl částečně financován příspěvky z Kickstarteru.
Na tvorbu Divinity: Original Sin žádal Larian na Kickstarteru 400 tisíc dolarů. Nakonec se mu podařilo vybrat více jak dvakrát tolik (přesně 944 282 dolarů). Za vybrané peníze nám slíbil „old-schoolové RPG v moderním provedení“ a musím říci, že své sliby i dodržel. Divinity: Original Sin je ve všech ohledech pecka, pokud tedy nehledáte instantní zábavu s vysokými produkčními hodnotami á la Diablo, ale od své hry očekáváte pořádný kopec principů, které budete odkrývat postupně jako byste loupali jednu vrstvu cibule po druhé.
Po informacích vměstnaných do předchozích dvou odstavců vás nejspíš nepřekvapí, že Divinity: Original Sin je izometrickým fantasy RPG s tahovými souboji, které na každém kroku dává vzpomenout na klasiky typu Baldur's Gate a to nejen svou komplexností, ale také poměrně vysoko nastavenou laťkou obtížnosti.
Ve hře navíc najdete editor misí, jež přímo vzývá šikovné ručičky k tvorbě nových questů i celých příběhů a dobrodružství. A že budou tyto výtvory stát za to, je jisté už teď – komunita kolem studia Larian je silná a zdravá jako řípa. Divinity: Original Sin proto není záležitostí na pár odpolední. Už teď se dá očekávat, že s ní docela v pohodě strávíte třeba i několik měsíců v kuse.