Watch Dogs: zkraťte si čekání na GTA V pro PC (recenze) | Kapitola 6
Seznam kapitol
Je to už rok, co vývojáři Ubisoftu na E3 předvedli hru Watch Dogs. Vypadala opravdu nádherně, takže jsme poctivě hltali každý screenshot, každý nový trailer i kusou informaci, která z autorů vypadla, a netrpělivě vyčkávali, až si tuhle pecku budeme moci zahrát. Nyní ta chvíle konečně nastala. Jaké je být v těle hackera Aidena Pierce?
Tak třeba hackování během jízdy. Ano, musím se přiznat, že je opravdu intuitivní. Jedete si městem a ve chvíli, kdy máte na dohled nějaký bod, zmáčknete příslušné tlačítko, které vyvolá akci (výbuch parovodu, přepnutí semaforu atd.). Pokud přitom máte někoho v těsném závěsu, většinou máte vyhráno a následuje animace ukazující výbuch nebo bouračku. Tenhle způsob je opravdu až moc jednoduchý. Nakonec tak budete projíždět městem a automaticky mačkat příslušné tlačítko hackování, aniž byste si tuto činnost užili a aniž byste tím cokoliv sledovali.
Škoda, že autoři v tomto případě nevyužili například nutnost zpomalení hry prostřednictvím soustředění a následnou minihru, která by do tohoto prvku vnesla tolik potřebné napětí. Přitom právě funkce soustředění je super – lze s ním, stejně jako v GTA 5 zpomalit čas a projet tak s milimetrovou přesností kolem překážek, do nichž byste za normálních okolností nabourali. Funkce soustředění je pak dostupná i během přestřelek, tam se mi však nezamlouvala tolik, jako právě v automobilových honičkách.
Co se týče jízdního modelu, ten je poměrně vyhovující, pokud v něm však hledáte hloubku, budete zklamaní. Ne že by se řízení jednotlivých druhů automobilů a motorek od sebe nelišilo a ne že by s vehikly šlo z maximální rychlosti zastavit na deseti metrech, to určitě ne. Na druhou stranu však je cítit určité zjednodušení, jelikož řízení si užije i naprosto nezkušený hráč. Na to, že ve hře chybí možnost řazení a jedinými ovládacími prvky je plyn, brzda a ruční brzda, asi upozorňovat nemusím.
Pokud jsme u těch automobilů, dost se mi líbila možnost schovávat se v zaparkovaném automobilu. Funguje to tak, že někam zajedete, zmáčknete knoflík, Aiden vypne motor a skrčí se. Případní slídilové a policajti by vás pak měli obtížněji najít. Úspěšnost schovávání v autech je ovšem závislá na úrovni policejního hledání a také na tom, kde a v čem jste schovaní. Ve vedlejších uličkách na vás samozřejmě přijdou mnohem hůře, než při schovávání na hlavním tahu.
Na funkci schovávání v automobilu a objíždění skenovacích míst, která můžou zapnout poplach, je pak vystavěná jedna z prvních příběhových misí, která se mi líbila asi nejvíce. K zahození pak nebyla ani spolupráce Aidena s Jordim, kdy se Asiat zbavuje protivníků před vámi výstřely z odstřelovačky. Další příběhové mise Watch Dogs mě moc nezaujaly, i když pár světlejších okamžiků by se přece jen našlo. Pokud se však odkloníte od hlavní příběhové linie, zažijete mnohem víc srandy.