Wolfenstein: The New Order — test hardwarových nároků | Kapitola 2
Seznam kapitol
Že herní engine id Tech 5 nebyl zdaleka takovou revolucí jako jeho předchůdci, víme už od vydání Rage. S Wolfenstein: The New Order se to bohužel nemění a po vizuální stránce hra zapadá do šedého (pod)průměru. Potěší alespoň nižší hardwarové nároky, na střední detaily si nového Wolfensteina zahrajete plynule i na slabších sestavách
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: Intel Core i7 nebo ekvivalentní AMD
— Operační paměť: 4 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTX 460 nebo AMD Radeon HD 6850
— OS: Windows 7, 8, 8.1 64bit
Vývojáři u nového Wolfensteinu uvádějí jen minimální hardwarové požadavky, které jsou navíc hodně nepřesné. Pro plynulé hraní je údajně potřeba alespoň čtyřjádrový procesor Intel řady Core i7 nebo ekvivalentně výkonný procesor AMD. S tím však dle svých zkušeností nesouhlasím, hru plynule rozjedete i na dvoujádrových procesorech rodiny Core i3 nebo čtyř a šestjádrech od AMD. Stejně tak není pro plynulé hraní potřeba grafických karet s výkonem na úrovni nVidia GeForce GTX 460 nebo AMD Radeon HD 6850. Pro plynulé hraní na nízké nastavení detailů postačí i slabší karty. Pozor je naopak potřeba dávat na chybějící podporu staršího operačního systému Windows XP a 32bitových verzí novějších OS, ty má však na svých počítačích pravděpodobně jen málokdo.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 7730 až po nVidia GeForce GTX 760. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 337.50 pro AMD Radeony pak Catalyst 14.4. V obou případech jde o nejnovější dostupné ovladače.
Metodika testování
Wolfenstein: The New Order nemá vestavěný benchmark pro měření výkonu. Testovat jsem proto musel při vlastním hraní hry. K měření jsem zvolil jednu z pozdějších misí hry, ve které se coby vězeň pohybujete v pracovním táboře. Výkon jsem měřil pomocí programu Fraps v úvodním přibližně v minutovém úseku mise.
Nastavení hry
nízké nastavení detailů
vysoké nastavení detailů
Výkon jsem měřil ve třech různých nastaveních grafiky — nízké, střední a vysoké. Jejich podrobný rozpis je uveden na screenshotech na odstavcem. Každé nastavení jsem testoval v rozlišení 1600 × 900, 1920 × 1080 a 2560 × 1440 px.