Úvaha: Příliš klouzavý svah vývoje počítačových her
i Zdroj: PCTuning.cz
Historie Článek Úvaha: Příliš klouzavý svah vývoje počítačových her

Úvaha: Příliš klouzavý svah vývoje počítačových her | Kapitola 9

Michal Rybka

Michal Rybka

2. 5. 2014 11:00 9

Seznam kapitol

1. Po bitvě je každý... 2. Recept na úspěch: hry pro blbečky? Ale kdež... 3. Díra do... peněženek s domečkem pro panenky 4. A po létech úspěchů a zkušeností... šlápnete vedle 5. Dejte do toho duši, vyrobte skvělou hru, a ostrouháte
6. Hráči jsou neloajální pakáž... 7. Hry zdarma? Největší vývar... zatím. 8. Herní pětiletky... 9. Zachyťte správný okamžik...

Každý, kdo hraje pár let hry, získá pocit, že jim vlastně rozumí. A že by byl schopen vymyslet perfektní hru, která by bez problémů uspěla. Data ale ukazují, že to je ve skutečnosti pouhá iluze. Hry, co se měly podle všech předpokladů stát trháky, u hráčů propadají, a jindy k úspěchu stačí jen oprášit koncept, který už jednou neuspěl.

Reklama

Je velmi pravděpodobné, že kritickým faktorem úspěchu, anebo neúspěchu není ani tak kvalita hry či designu, ale zkrátka to, jestli náhodou zasáhnete trh přesně v okamžiku, kdy má na vaši hru náladu. Pokud budete příliš rychlí a vaše hra přijde dřív, než technologie nazrála, budete za průkopníka, ale neuspějete. Málokdo zná Little Computer People, každý zná The Sims. Málokdo zná Total Eclipse, každý zná Tomb Raider. Málokdo zná Maze War, Dooma zná každý. Málokdo zná MUD, World of Warcraft zná každý.

Ještě horší situace nastává, když přijdete pozdě. Velkým problémem nezávislých studií je to, že přicházejí často se zastaralým nápadem, zahajují práci na hře ve chvíli, kdy už žánr upadá. Daleko horší je to, že omezené finance jim zpožďují vydání, čímž se ještě více vzdalují od okamžiku, kdy „mohli udělat díru do světa“. To je možná i problém Retro/Grade: Přišla pozdě, ve chvíli, kdy už hudební hry až tak nefrčely a pracovalo se na ní dlouho. Paradoxně se můžete stát i obětí sama sebe: Pokračování her mohou špatně skončit proto, že se během jejich vývoje jednoduše trh změnil.

Vyrábět hry je jako šplhat nahoru po rozbahněném kopci: Musíte to udělat s rozmyslem, ale jakmile se do toho pustíte, musíte postupovat rozhodně a rychle. Pokud budete šplhat pomalu, svah pod vámi bude stále ujíždět. A čím zuřivěji a chaotičtěji budete s klouzáním bojovat, tím může být výsledek horší – a přesto se vám stane, že nakonec stejně skončíte dole, v údolí zapomnění. Je to tvrdá a náročná práce.

Zajímá vás historie her? Přijďte se podívat na výstavu Historie počítačových her, kterou máme od tohoto týdne v Alza Muzeu v centrále Alza.cz v Jateční! K vidění tam jsou například první české komerční hry jako 7 dní a 7 nocí nebo lokalizovaný Agent Mlíčňák, které nám zapůjčil ze své sbírky sám zakladatel české komerční herní scény Petr Vochozka.

Úvaha: Příliš klouzavý svah vývoje počítačových her
i Zdroj: PCTuning.cz
Úvaha: Příliš klouzavý svah vývoje počítačových her
i Zdroj: PCTuning.cz
Úvaha: Příliš klouzavý svah vývoje počítačových her
i Zdroj: PCTuning.cz
Úvaha: Příliš klouzavý svah vývoje počítačových her
i Zdroj: PCTuning.cz
Úvaha: Příliš klouzavý svah vývoje počítačových her
i Zdroj: PCTuning.cz
Úvaha: Příliš klouzavý svah vývoje počítačových her
i Zdroj: PCTuning.cz
Úvaha: Příliš klouzavý svah vývoje počítačových her
i Zdroj: PCTuning.cz
Úvaha: Příliš klouzavý svah vývoje počítačových her
i Zdroj: PCTuning.cz
Úvaha: Příliš klouzavý svah vývoje počítačových her
i Zdroj: PCTuning.cz
Úvaha: Příliš klouzavý svah vývoje počítačových her
i Zdroj: PCTuning.cz
Úvaha: Příliš klouzavý svah vývoje počítačových her
i Zdroj: PCTuning.cz
Úvaha: Příliš klouzavý svah vývoje počítačových her
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud si myslíte, že české časopisy zásadně recenzovaly z pirátských kopií, můžete si poopravit názor: Vystavujeme velmi vzácné oficiální recenzní kopie, včetně press packu a draft verze manuálu. Můžete si porovnat, jak v roce 1996 vypadalo 3dfx Voodoo a jak vypadá moderní dnešní grafika, či jak se od 80. let vylepšily počítačové myši. Mezi raritami máme i bizarní hru Scan Command založenou na sbírání čárových kódů. Vystavujeme i velmi vzácné a u nás nikdy neprodávané rané verze Atari 400 a Atari 800 vyrobené v roce 1979.

Vstup je zdarma, ebook máte zdarma, tadydadydá, tímto končí reklamní vložka Alza Muzea, nezapomeňte si nás olajkovat na Facebooku a pokud někde doma vyhrabete nějakou starou hru či podobnou relikvii, tak nám ji raději věnujte, než abyste ji vyhazovali!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama