Dark Souls II (PC): Když na vás smrt číhá na každém kroku | Kapitola 8
Seznam kapitol
Dark Souls II je z her, které předchází jejich pověst. Nemá perfektní grafiku, epický příběh, nebo povedený otevřený svět, ale mluví se o extrémní obtížnosti. Nápis „You Died“ uvidíte tolikrát, že jej začnete vnímat jako svého dobrého přítele. Musíte, jinak budete po pár hodinách hraní nohou poklepávat před ústavem pro choromyslné.
Pakliže jste hráli původní Dark Souls, pravděpodobně vás zajímají hlavně novinky, s nimiž na nás druhý díl nakonec vyrukuje. Bez různých kosmetických úprav a dalších maličkostí, které do hratelnosti moc nezasahují, jich je celkem osm:
1. Úroveň Humanity, nebo tzv. lidskosti už není vyjádřena číselně, ale promítá se do ukazatele zdraví, které může být zmenšeno postupně až na 50 %. Děje se tak vždy, když opakovaně zemřete. K obnovení Humanity potřebujete u Bonfiru spálit předmět Human Effigy. Ten je velice vzácný.
2. Levelovat v Dark Souls II už nelze u Bonfirů. Z těchto důvodů je nutné vracet se zpět do úvodní vesnice Majula, kde musíte vyhledat záhadnou mladou ženu.
3. Nabídka celkem deseti povolání z Dark Souls se smrskla na pouhých osm. Z toho jsou dvě povolání úplně nová (šermíř a cestovatel – viz. stránka o povoláních). Z nabídky zmizel Wanderer, Thief, Pyromancer a Hunter.
4. Od začátku hry lze rychle cestovat prostřednictvím nabídky u Bonfirů.
5. Doba pobytu hráče ve hře cizího hráče je časově omezená. Příležitosti k návštěvě světa spoluhráčů by mělo přinést několik nových paktů (Covenants).
6. Umělá inteligence nepřátel je rafinovanější, vytrvalejší a celkově agresivnější. Štíty jsou mnohem účinnější, ale úskoky stranou zase tolik nefungují. V PvP soubojích má opět převahu kouzelník, ale není to tak citelné jako v předchozím díle.
7. Řadoví nepřátelé se v lokacích přestávají respawnovat přibližně po 12–15 úmrtích. Mohlo by to vypadat, že se autoři snažili hru zjednodušit, ale důvod je jiný. Společně s rychlejším Hollowing je tak hráčům zabráněno ve farmaření duší.
8. Některé tajné vchody a dveře nelze rozbít. K jejich otevření je třeba poblíž rozbít výbušný barel, nebo zmáčknout tlačítko, kterým obvykle aktivujeme rozhovor.