Dark Souls II (PC): Když na vás smrt číhá na každém kroku
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dark Souls II (PC): Když na vás smrt číhá na každém kroku

Dark Souls II (PC): Když na vás smrt číhá na každém kroku | Kapitola 7

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

29. 4. 2014 02:00 24

Seznam kapitol

1. Úvod, žánrové vymezení hry 2. Příběh hry, tvorba postavy 3. Představení povolání 4. Soubojový systém 5. Multiplayer
6. Galerie bossů 7. Předměty ve hře a jejich využití 8. Dark Souls II vs. Dark Souls 9. Grafika hry, hardwarová náročnost 10. Závěrečné shrnutí, hodnocení

Dark Souls II je z her, které předchází jejich pověst. Nemá perfektní grafiku, epický příběh, nebo povedený otevřený svět, ale mluví se o extrémní obtížnosti. Nápis „You Died“ uvidíte tolikrát, že jej začnete vnímat jako svého dobrého přítele. Musíte, jinak budete po pár hodinách hraní nohou poklepávat před ústavem pro choromyslné.

Reklama

Na začátku recenze jsem se zmínila, že v Dark Souls II si navyšujete atributy hlavního hrdiny výměnou za duše. Už jsem ale nedodala, že duše jsou ve hře univerzální platební jednotkou, což znamená, že vedle vyšších statistik (a objemnější Estus Flask – předmět na léčení hlavního hrdiny) si za ně můžete kupovat i zbraně a brnění, předměty a další vybavení.

Předměty se ve hře nakupují od obchodníků, porůznu rozesetých po lokacích (např. kočka v jednom z domů v Majule). Každý z nich má přitom jen velice omezenou nabídku, která často čítá jen pár věcí, což společně s věčným nedostatkem duší vede k neustálému rozmýšlení, zdali teď potřebujete zvýšit svoji sílu z 8 na 9, nebo se spíš neobejdete bez prstenu zvyšujícího vaše zdraví.

Dark Souls II (PC): Když na vás smrt číhá na každém kroku
i Zdroj: PCTuning.cz

Některé předměty padají i ze zabitých nepřátel, netěšte se ovšem na to, že všechny vám budou vyhovovat. Já jsem například se svým kouzelníkem během prvních šesti hodin hraní narazila jen na samé obouručné zbraně, k jejichž použití jsem neměla dostatek síly. Na druhou stranu musím připustit, že časem mi přišla k duhu i obouručná sekyra, jejíž zranění bylo kvůli nedostačujícím atributům sníženo, protože jsem prostě roztřískala svoji kouzelnou hůl a nic lepšího jsem při sobě neměla. I to se vám v Dark Souls II stane. Sáhnete si až na dno. A troufám si tvrdit, že opakovaně.

Ale abyste mě špatně nepochopili, tvrdý drill je tady žádoucí. Jedině díky němu pocítíte takové vzrušení, že se vám z něj rozklepou prsty. Jedině díky němu vám u každého, byť i vzdálenějšího srázu, začne bušit srdce, protože co kdybyste spadli, zlomili si vaz a museli jít zase od začátku? Tohle napětí je bezva a Dark Souls II ho umí perfektně dávkovat, stejně jako i vaše odměňování. Taková slibně vyhlížející duše na okraji smrtelné propasti je opravdu jenom začátek.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama