Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source | Kapitola 2
Seznam kapitol
Věřili byste, že zbrusu nová počítačová hra může běžet na deset let staré technologii? Důkazem toho je Titanfall poháněný Source enginem z roku 2004. Přestože grafika hry není tak dobrá jako třeba v Crysis 3, stydět se za ni Titanfall také nemusí. Velkým plusem jsou naopak hardwarové nároky, Titanfall běží téměř na všem.
Oficiální požadavky hry
- Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz nebo AMD Athlon X2 2,8 GHz
- Operační paměť: 4 GB
- Grafická karta: nVidia GeForce 8800 GT nebo ATI Radeon HD 4770
- OS: Windows 7, 8, 8.1 64bit
Vývojáři pro Titanfall udávají pouze minimální požadavky, které tentokrát dostávají svému názvu. Abyste hru vůbec rozběhali, měl by vám stačit počítač osazený starším dvoujádrovým procesorem řady Intel Core 2 Duo nebo AMD Athlon X2, 4 GB operační paměti a starší grafickou kartou s výkonem na úrovni nVidia GeForce 8800 GT nebo ATI Radeon HD 4770. Pozor je třeba dávat na operační systém. Starší Windows XP nejsou podporované a u novějších je vyžadována 64bitová verze systému. V oficiálních údajích chybí také podpora dnes už téměř zapomenutých Windows Vista.
Při instalaci hry vás pravděpodobně zarazí nároky na pevný disk. Titanfall totiž bez pár megabytů vyžaduje 50 GB místa, zatímco verze pro herní konzole si vystačí se 17 GB. Vývojáři to vysvětlují tím, že nechtěli u slabších (dvoujádrových) procesorů obětovat velkou část výkonu jen pro dekompresi zvuků. PC verze hry tedy obsahuje nekomprimovaný zvuk, který by měl potěšit i majitele kvalitnějších audio soustav.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
Pro testování využíváme 27" monitor BenQ BL2710PT. Jeho displej má rozlišení 2560 × 1440 bodů, což je zatím nejúspěšnější standard, který díky cenové dostupnosti připadá v úvahu jako lepší alternativa pro dnes už superlevné LCD s plným HD rozlišením 1920 × 1080 bodů.
Tento monitor je primárně určený pro nasazení v profi sféře (je navržený pro CAD/CAM). Má panel s technologií AHVA, pokrývá 100 % barevného prostoru sRGB a je vybavený řadou technologií, které zlepšují ergonomii při práci. Z nich zmíním technologii flicker-free, která eliminuje blikání podsvícení při sníženém jasu (jas LED pro podsvícení není regulovaný pomocí PWM), senzor pro automatickou úpravu jasu v závislosti na světelných podmínkách, podstavec se širokým rozsahem možností polohování včetně pivotu s automatickým otáčením obrazu po otočení panelu nebo třeba hub USB 3.0 s dvojicí snadno dostupných konektorů po straně rámečku.
Pro naše účely je ale nejpodstatnější to, že nabízí kýžené rozlišení potřebné pro testování výkonných karet a kombinaci všech běžně využívaných vstupů VGA, DVI, HDMI a DisplayPort.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 7730 až po nVidia GeForce GTX 760. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 335.23 pro AMD Radeony pak Catalyst 14.3 Beta. V obou případech jde o nejnovější dostupné ovladače.
Metodika testování
Titanfall nemá vestavěný benchmark pro měření výkonu. Hru jsem proto testoval při vlastním hraní, k čemuž jsem vybral přibližně minutový průchod první mise kampaně. I tato část hry je však multiplayerová, úsek jsem proto z důvodu možnosti jeho opakování musel volit tak, abych nepotkal žádného soupeře a nedošlo k přestřelce. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.
Nastavení hry
nízké nastavení detailů
nastavení detailů Very High
Výkon jsem měřil ve třech různých nastaveních grafiky — nízké, střední a vysoké. Jejich podrobný rozpis je uveden na screenshotech na odstavcem. Každí nastavení jsem testoval v rozlišení 1600 × 900, 1920 × 1080 a 2560 × 1440 px.