Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source | Kapitola 12
Seznam kapitol
Věřili byste, že zbrusu nová počítačová hra může běžet na deset let staré technologii? Důkazem toho je Titanfall poháněný Source enginem z roku 2004. Přestože grafika hry není tak dobrá jako třeba v Crysis 3, stydět se za ni Titanfall také nemusí. Velkým plusem jsou naopak hardwarové nároky, Titanfall běží téměř na všem.
Zatímco v roce 2004 by bylo nemožné, aby nová hra běžela na deset let starém enginu (srovnejme Warcraft z roku 1994 a Warcraft III z roku 2003), o deset let později to možné je. Před pár dny vydaný Titanfall totiž běží na technologii Source, která se poprvé objevila právě před deseti lety. Samozřejmě mluvím částečně v nadsázce. Source engine prošel během let množstvím vylepšení a i sami vývojáři z Respawn Entertainment jej pro své potřeby dále upravovali. Obecně tak lze o grafice Titanfall říct, že sice není tak dobrá jako u v tomto ohledu nejvyspělejších her. Současně však nijak výrazně nezaostává a v žánru AAA stříleček se drží průměru, či je jen těsně pod ním.
Největší předností technického zpracování hry jsou hardwarové nároky. Titanfall totiž i při nejvyšším nastavení detailů plynule běží na každém alespoň trochu rozumném počítači. Pro plynulé hraní ve Full HD rozlišení při nejvyšším nastavení detailů včetně osminásobného vyhlazování totiž bohatě stačí grafická karta s výkonem na úrovni GeForce GTX 650 nebo Radeon R7 260. Obávat se není třeba ani nároků na výkon procesoru, spíš naopak. Že by pro naprosto plynulé hraní stačilo i velmi slabé dvoujádrové Pentium od Intelu, se mi při testování již nějakou dobu nestalo.
Pokud máte starší sestavu a budete muset snižovat detaily, přinese největší porci výkonu snížení kvality stínů, vypnutí vyhlazování hran, snížení rozlišení textur a kvality jejich filtrace. Zbylá nastavení sama o sobě moc nepomohou. V součtu se však jejich vliv projeví a po snížení všech detailů z maxima na minimum vzroste framerate odhadem troj až čtyřnásobně. Na nejnižší nastavení v nízkých rozlišeních pak Titanfall rozběhají i majitelé skutečně slabých počítačů osazených třeba letitým procesorem Intel Core 2 Quad a grafickou kartou nVidia GeForce GTS 250.
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.