Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source

Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source | Kapitola 12

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

24. 3. 2014 03:00 38

Seznam kapitol

1. Deset let starý Source engine opět v akci 2. Oficiální požadavky, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK při nízkém nastavení detailů 4. Výsledky GK při středním nastavení detailů 5. Výsledky GK při vysokém nastavení detailů 6. Vliv procesoru na hru
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Věřili byste, že zbrusu nová počítačová hra může běžet na deset let staré technologii? Důkazem toho je Titanfall poháněný Source enginem z roku 2004. Přestože grafika hry není tak dobrá jako třeba v Crysis 3, stydět se za ni Titanfall také nemusí. Velkým plusem jsou naopak hardwarové nároky, Titanfall běží téměř na všem.

Reklama
Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source
i Zdroj: PCTuning.cz

Zatímco v roce 2004 by bylo nemožné, aby nová hra běžela na deset let starém enginu (srovnejme Warcraft z roku 1994 a Warcraft III z roku 2003), o deset let později to možné je. Před pár dny vydaný Titanfall totiž běží na technologii Source, která se poprvé objevila právě před deseti lety. Samozřejmě mluvím částečně v nadsázce. Source engine prošel během let množstvím vylepšení a i sami vývojáři z Respawn Entertainment jej pro své potřeby dále upravovali. Obecně tak lze o grafice Titanfall  říct, že sice není tak dobrá jako u v tomto ohledu nejvyspělejších her. Současně však nijak výrazně nezaostává a v žánru AAA stříleček se drží průměru, či je jen těsně pod ním.

Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source
i Zdroj: PCTuning.cz

Největší předností technického zpracování hry jsou hardwarové nároky. Titanfall totiž i při nejvyšším nastavení detailů plynule běží na každém alespoň trochu rozumném počítači. Pro plynulé hraní ve Full HD rozlišení při nejvyšším nastavení detailů včetně osminásobného vyhlazování totiž bohatě stačí grafická karta s výkonem na úrovni GeForce GTX 650 nebo Radeon R7 260. Obávat se není třeba ani nároků na výkon procesoru, spíš naopak. Že by pro naprosto plynulé hraní stačilo i velmi slabé dvoujádrové Pentium od Intelu, se mi při testování již nějakou dobu nestalo.

Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud máte starší sestavu a budete muset snižovat detaily, přinese největší porci výkonu snížení kvality stínů, vypnutí vyhlazování hran, snížení rozlišení textur a kvality jejich filtrace. Zbylá nastavení sama o sobě moc nepomohou. V součtu se však jejich vliv projeví a po snížení všech detailů z maxima na minimum vzroste framerate odhadem troj až čtyřnásobně. Na nejnižší nastavení v nízkých rozlišeních pak Titanfall rozběhají i majitelé skutečně slabých počítačů osazených třeba letitým procesorem Intel Core 2 Quad a grafickou kartou nVidia GeForce GTS 250.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama