South Park: The Stick of Truth – vynikající RPG (od 18 let) | Kapitola 7
Seznam kapitol
Když nám v září minulého roku čaroděj Cartman sdělil, že vydání South Park: The Stick of Truth se odkládá na Vánoce, nebyli jsme moc nadšení, ale nakonec jsme nad tím přivřeli oko. Vždyť se to stává. Další odklad už nás pořádně rozhodil. Jeden je v pohodě, ale dva, to už by mohlo věstit něco zlého. Naplnily se naše chmurné představy?
Ani grafika hry se žádným způsobem nezaprodala. 2D prostředí je maximálně obhroublé (stejně jako je obhroublá grafika seriálu), postavičky nemají nožičky, chybí jim detailnější mimika obličeje a při chůzi trhavě cupitají, na což si možná senzitivnější hráči budou muset chvíli zvykat. Jakmile však přivyknou, problémy trvale zmizí.
Své předloze je věrné i městečko South Park. Opět zde platí, že znalci seriálu se budou cítit jako doma, určitá místa budou dobře poznávat, nicméně je na nich vždycky překvapí nový detail plus samozřejmě i nové rozšiřující prostory (v každém baráku je vedle obýváku také kuchyň, dětský pokoj, ložnice a koupelna a často k němu přísluší i zahrada, sklep nebo další postranní místnost), případně propojení celého městečka.
Pro neznalého člověka je městečko South Park plné zajímavých míst – od bytové ulice přes dětské hřiště, čínskou restauraci, poštu, ústavu asistované reprodukce, kavárnu, farmu, kostel, školu, obchod se zbraněmi až např. po komplex skladištních kójí. Každé místo je přitom specifické a každé z nich nabízí ještě tematicky laděné podlokace – škola zevnitř je například skutečně rozlehlá, navštívíme v ní několik kabinetů, ale třeba také jídelnu či kuchyň.
Vedlejší produkt obhroublé grafiky je absolutní hardwarová nenáročnost. Hra se ani na podprůměrných strojích neseká a při přechodu mezi lokacemi se velice rychle načítá, díky čemuž je zachována její kontinuita.