Thief — průměrná grafika, která hardware potrápí | Kapitola 12
Seznam kapitol
U Thiefa nebylo dlouho jisté, na jaké technologii hra poběží. Nakonec je to starší Unreal Engine 3. Navzdory mnoha vylepšením je to na vizuální stránce znát a grafika hry není tak dobrá jako u jiných AAA titulů. Hardwarové nároky hry jsou přesto velmi vysoké, pro plynulé hraní při nejvyšším nastavení je potřeba highendový počítač.
Do v pořadí čtvrtého Thiefa vkládala řada hráčů velké naděje. Ty se bohužel nenaplnily, jde o průměrnou AAA hru a totéž platí i o jeho technické stránce. Thief běží na technologii Unreal Engine třetí generace a ačkoliv vývojáři dle svých slov grafiku hry podstatně vylepšili, je stáří enginu jednoduše znát. Detailnost herního prostředí i kvalita efektů není tak velká, jako třeba v Assassin's Creed IV nebo Crysis 3.
Pakliže si Thiefa chcete plynule zahrát při nejvyšším nastavení detailů Very High, měli byste mít v počítači highendovou grafickou kartu. Pro hraní v rozlišení 2560 × 1440 px nejsou nVidia GeForce GTX 780 Ti nebo AMD Radeon R9 290X rozhodně nijak přehnanou volbou. Do nejrozšířenějšího rozlišení Full HD postačí o stupeň pomalejší GeForce GTX 760 nebo Radeon R9 270X.
Nároky na výkon procesoru se u Thiefa odvíjí podle toho, jak vysoký framerate vyžadujete. Pokud si vystačíte s průměrnými čtyřiceti snímky za sekundu, postačí drtivá většina moderních procesorů s výjimkou velmi slabých modelů (typicky řada Intel Pentium). Pokud však požadujete průměrných 60 či třeba až 80 fps, měli byste mít v počítači i velmi výkonný procesor. Ideální volbou jsou čtyřjádra řady Core i5 nebo i7 od Intelu. Dále obecně platí, že Thief běží lépe na procesorech Intel a s dvoujádrem Core i3 dosáhnete lepších výsledků než s osmijádroým procesorem AMD řady FX.
Nároky na výkon počítače jsou u Thiefa silně závislé na nastavení detailů. Po snížení detailů na střední úroveň (preset Normal) si hru plynule zahrají majitelé grafických karet typu GeForce GTX 660 nebo Radeon R9 270. Po snížení na nejnižší (preset Very Low) by problémy neměli mít ani majitelé slabších počítačů vybavených třeba Radeonem HD 7770 nebo GeForce GTX 650. Rozdíl mezi nejvyšším a nejnižším nastavením detailů přitom v grafice hry (na rozdíl od nároků na výkon) není zase až tak velký. Pokud raději snižujete detaily jednotlivě, přinese vám největší porci výkonu vypnutí plnohodnotného režimu vyhlazování hran (nastavení SSAA). Dále pomůže vypnutí teselace, efektů Parallax Occlusion Mapping a Contact Hardening Shadows a snížení kvality stínů. Zbylé efekty pomáhají samy o sobě už jen málo a vyplatí se snížit více nastavení současně.
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.