Největší herní průšvihy a propadáky posledních let | Kapitola 7
Seznam kapitol
Vydání každého AAA titulu předchází mediální masáž. Často se těšíme, hltáme každý nový screenshot a začínáme věřit všem promyšleným marketingovým kecům. Jenže s uvedením nadšení často střídá silné rozčarování. Většinou ale rychle zapomeneme – s výjimkou her z tohoto seznamu. Na taková zklamání se totiž zapomenout nedá. Nikdy!
SimCity
- Vývojář: Maxis
- Vydavatel: Electronic Arts
- Datum vydání: 5. 3. 2013
- Průměrné hodnocení (metacritic): 64/100, 2.1/10
„EA zabilo nové SimCity“ ozývalo se z různých zákoutí diskuzí věnovaných novému SimCity. A nutno připustit, že měli pravdu – alespoň co se prvních několika týdnů po vydání hry týče. SimCity totiž přišlo s nutností on-line připojení, které mělo být vykoupeno propojením hráčů z celého světa, nebo automatickými updaty, problém byl ovšem v tom, že EA bylo na nápor hráčů nepřipraveno a hráči se tak často nemohli hodiny připojit k serverům a (vzhledem k absenci offline módu) zahrát si. Proč EA něco takového implementovala do hry, když si nebyla jistá tím, že to technicky zvládne? Účinná a přitom skrytá DRM ochrana je nasnadě…
Need for Speed: Most Wanted (2012)
- Vývojář: Criterion Games
- Vydavatel: Electronic Arts
- Datum vydání: 30. 10. 2012
- Průměrné hodnocení (metacritic): 78/100, 4.3/10
Tak nějak jsme si už zvykli, že každý nový díl Need for Speed nás svým způsobem otráví. Alespoň posledních několik let tomu tak bylo – samozřejmě vyjma nejnovějšího Need for Speed: Rivals. Vybrat v té řadě balastu jednoho obětního beránka bylo fakt těžké, takže jsme prostě losovali. Nešťastníkem se přitom stal Need for Speed: Most Wanted – A Criterion Game, nemastná neslaná arkáda, která byla mnohými označována za vykrádačku Burnoutů. A to byl velice dobrý postřeh.