Největší herní průšvihy a propadáky posledních let | Kapitola 6
Seznam kapitol
Vydání každého AAA titulu předchází mediální masáž. Často se těšíme, hltáme každý nový screenshot a začínáme věřit všem promyšleným marketingovým kecům. Jenže s uvedením nadšení často střídá silné rozčarování. Většinou ale rychle zapomeneme – s výjimkou her z tohoto seznamu. Na taková zklamání se totiž zapomenout nedá. Nikdy!
Mass Effect 3
- Vývojář: BioWare
- Vydavatel: Electronic Arts
- Datum vydání: 6. 3. 2012
- Průměrné hodnocení (metacritic): 89/100, 5.0/10
Druhý díl akčního RPG Mass Effect nás namlsal takovým způsobem, že jsme od třetího dílu čekali zázraky. Ty se však nekonaly. Mass Effect 3 nebyla špatná hra, oproti druhému dílu nám ale nenabídla tak propracované rozhovory a citelný dopad našich rozhodnutí na samotný příběh. Spousta hráčů si dokonce stěžovala na to, že se se Shepardem nemohla ztotožnit. Prostě to bylo celkově slabší, což je společně s vysokými očekáváními hráčů smrtelná kombinace.
Dead Island: Riptide
- Vývojář: Techland
- Vydavatel: Deep Silver
- Datum vydání: 23. 4. 2013
- Průměrné hodnocení (metacritic): 61/100, 5.8/10
Dead Island nám přinesl všechno, po čem naše srdéčko prahlo – atraktivní prostředí velkého tropického ostrova, zástupy oživlých mrtvol lačnících po našem mozku a spoustu zbraní, které jsme si navíc mohli přetvářet k obrazu svému. Dead Island: Riptide potom přišel s tímtéž vzorcem až na dvě odlišnosti – vývojáři hru zasadili do džungle a evidentně ji spíchli horkou jehlou, neboť level design nepůsobil tak promyšleně a hra k tomu obsahovala spoustu bugů. Ani jedno z nich přitom není důvodem k oslavám. Tohle měl být možná jenom datadisk…