Největší herní průšvihy a propadáky posledních let | Kapitola 4
Seznam kapitol
Vydání každého AAA titulu předchází mediální masáž. Často se těšíme, hltáme každý nový screenshot a začínáme věřit všem promyšleným marketingovým kecům. Jenže s uvedením nadšení často střídá silné rozčarování. Většinou ale rychle zapomeneme – s výjimkou her z tohoto seznamu. Na taková zklamání se totiž zapomenout nedá. Nikdy!
Duke Nukem Forever
- Vývojář: 3D Realms, Gearbox Software
- Vydavatel: 2K Games
- Datum vydání: 14. 6. 2011
- Průměrné hodnocení (metacritic): 54/100, 5.8/10
Pokračování kultovní FPS Duke Nukem bylo oznámeno v roce 1997. Namísto vydání hry však následovaly časté odklady a změny enginů, aby tuhle blamáž nakonec završil soudní spor s Take 2 a zánik vývojářského studia 3D Realms. Tím však osud hry Duke Nukem Forever nebyl naplněn. Následovalo založení nového studia Tryptych Games, které po spojení s Gearbox Software hru jakýmsi zázrakem dokončilo a vydalo. Výsledek? Lineární střílečka s technickým zpracováním hodným tak možná hry z roku 2000. Na grafice sice tolik nesejde, ale čeho je moc, toho je příliš.
Rage
- Vývojář: id Software
- Vydavatel: Bethesda Softworks
- Datum vydání: 4. 10. 2011
- Průměrné hodnocení (metacritic): 79/100, 4.9/10
Pro id Software to mělo být magnum opus, namísto toho se však z Rage vyklubala lepší střílečka, která hráče sice neurazila, ale stejně tak je ani nedokázala srazit na kolena. Problém (pokud se tomu tak dá vůbec říkat) spočíval v tom, že idSoftware při tvorbě Rage příliš lpěli na tradici a do hry nedokázali vpašovat dostatek moderních prvků. S Rage jsme si tak v roce 2011 zavzpomínaly na dobu DOOMu 3, což sice není špatně, ale od Rage jsme prostě čekali mnohem víc.