Úvaha: Hry a PC – úspěšné tažení všemu navzdory
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Úvaha: Hry a PC – úspěšné tažení všemu navzdory

Úvaha: Hry a PC – úspěšné tažení všemu navzdory | Kapitola 5

Michal Rybka

Michal Rybka

21. 2. 2014 08:00 27

Seznam kapitol

1. PC opožděné 2. PC nepřívětivé 3. PC přenosné 4. PC fialové 5. PC 256barevné
6. PC němé 7. PC trojrozměrné 8. PC zabijácké 9. PC vítězné?

Hodně hráčů považuje PC za zcela přirozeně nejlepší herní platformu. V osmdesátých letech minulého století byste ale našli jen pár lidí, kteří PC předvídali byť i jen omezený úspěch v domácnostech. Čím vším si muselo PC projít, než se mu přestaly ostatní herní platformy vysmívat?

Reklama

Už Compaq Portable měl zajímavé řešení, které kombinovalo vlastnosti karet MDA a CGA, což naznačilo vývoj věcí příštích. Velmi omezené rozlišení původních karet od IBM překonal monochromatický Hercules, který kombinoval grafické schopnosti CGA s vyšším monochromatickým rozlišením, což z něj dělalo docela použitelné řešení pro práci. I domácí pécéčka od Atari a Commodore přišla s kombinovanými grafickými adaptéry, aby se zlepšila kompatibilita. Ale stále to nestačilo.

Stunts na Hercules...

První zásadní krok k tomu, aby se PC stalo herní platformou, přišel v podobě grafiky VGA, která byla mimochodem donedávna považována za „nejmenší společné minimum“ pro rozjetí Windows. Tato grafika přišla v roce 1987 jako součást nové rodiny PC, řady IBM PS/2, která byla posledním pokusem IBM o znovuzískání kontroly nad PC trhem. Tento pokus přišel pozdě a úspěšný nebyl, VGA standard naopak ano. Jednak přišel se slušným rozlišením 640 ×480 bodů v 16 barvách, a pak s veleúspěšným 15pinovým konektorem pro připojení analogových monitorů, který se používá dodnes.

a na VGA

Tím došlo k eliminaci různorodých konektorů pro připojení monitorů, což bylo velké plus – a také bylo možné začít dělat hry, na které se dalo koukat. Nebylo to ještě totální vítězství, protože výrobci grafik téměř okamžitě poté přišli s různými „Super VGA“ (SVGA) kartami, které byly navzájem nekompatibilní a vyžadovaly od vývojářů zvláštní podporu. Pokud se podíváte na původní SimCity 2000, musíte si při instalaci vybrat ovladač SVGA grafiky – je jich tam tuna. Hodně výrobců s velkým množstvím standardů je něco, z čeho bude vývojáře rozhodně bolet hlava a nepřímo tím trpí i zákazník.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama