Hardwareskill: Hráče dělá hardware – fikce nebo tvrdá realita?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Hardwareskill: Hráče dělá hardware – fikce nebo tvrdá realita?

Hardwareskill: Hráče dělá hardware – fikce nebo tvrdá realita? | Kapitola 3

Pavel Urbánek

Pavel Urbánek

14. 2. 2014 03:00 124

Seznam kapitol

1. Dělá hráče hardware? 2. Procesor 3. Grafická karta 4. Monitory
5. Zvuk 6. Myši a klávesnice 7. Jak moc na hardwaru záleží? 8. Shrnutí

Patříte mezi ty, co si nakupují to nejlepší a nejdražší, aby dosáhli lepších výsledků ve hrách? Nebo hrajete na levném vybavení a nenávidíte nepřátele s předraženou výbavou? Najdou se i tací, kteří budou tvrdit, že nic jako hardwareskill neexistuje. Jaký hardware vám pomůže k lepším výsledkům a nač se zaměřit?

Reklama

Často se setkávám s názorem veřejnosti, že grafická karta je to úzké hrdlo výkonu. Může i nemusí být. A právě díky oblíbenému snižování detailů i rozlišení většinou ani není. Nějaká grafická karta je ale potřeba, a i kdyby byl brzdou procesor, tak je rozumné brát v potaz i kolísání mezi potřebou cpu a gpu.

Nové hry jsou často celkem nenažrané a budete potřebovat zainvestovat více do grafické karty (i když hrajete na nízké detaily). Opět je více než obtížné dosahovat hodnot kolem 100 fps s mainstreamem, nějaká highendová karta ať už od AMD nebo Nvidie nebude na škodu.

GTX780(Ti) nebo třeba nereferenční 290(X) zajistí dostatečné fps i pro vysoké fps snad v každé hře.
i Zdroj: PCTuning.cz
GTX780(Ti) nebo třeba nereferenční 290(X) zajistí dostatečné fps i pro vysoké fps snad v každé hře.

Před čím bych chtěl varovat, jsou v tomto kontextu dvoučipová nebo více kartová řešení. Ačkoli technika renderování AFR se postupně zlepšuje a microstuttering je nižší, pro naše účely toto řešení není vhodné. Nám jde totiž o každou milisekundu, takže je nesmysl zvyšovat uměle input lag tímto zapojením karet. Opět to nemusí vůbec platit, pokud si chcete užívat nějaký singleplayer na vysokých detailech, s vyhlazováním a ve vysokých rozlišeních. Tam SLI nebo Crossfire může být nutností, aby se to vůbec nějak hýbalo.

7990 je bezesporu výkonná, ale pro dokonalý herní požitek to není ono.
i Zdroj: PCTuning.cz
7990 je bezesporu výkonná, ale pro dokonalý herní požitek to není ono.

V neposlední řadě nezapomínejme na možnosti nastavení karty. Pokud optimalizujeme pro maximální herní výkon, jsou na škodu všechny vychytávky, které prodlužují dobu mezi výpočtem a vykreslením snímku na obrazovku. Budete tedy nejspíš nuceni obětovat takový v-sync a smířit se roztrhaným, ale aktuálnějším a rychleji vykreslovaným obrazem. Mnozí řeší i věci jako triple buffering a podobné, ale to už jsou spíše detaily.

Co by mohlo být do budoucna zajímavé, je například rozhraní Mantle u karet AMD, které by kromě lepších možností vykreslování objektů mělo přinést i lepší odezvu celého subsystému renderování snímků. Existují řady stížností na vyšší input lag v DirectX 11 a právě Mantle by to mohlo řešit. Uvidíme.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama