Na jakou grafiku stačí slabé a střední PC? Test 14 her | Kapitola 2
Seznam kapitol
Nastavit detaily ve hrách tak, aby daný titul běžel na počítači plynule a s co možná nejlepší úrovní grafiky, může být pro řadu méně zkušených uživatelů velký oříšek. Vzali jsme proto dvě slabší sestavy a nastavili detaily ve čtrnácti moderních hrách. Podívejte se, oč bude na slabých sestavách grafika vypadat hůře.
Testovací sestavy
Metodika testování
K testování obou sestav jsem shodně zvolil celkem čtrnáct her. Cílem bylo rozběhat je na obou počítačích tak, aby mi subjektivně připadaly plynule hratelné. U slabé sestavy jsem zvolil rozlišení 1600 × 900 px (900p), které je časté v kategorii nejlevnějších monitorů, u výkonnější 1920 × 1080 px (Full HD neboli 1080p). Při procházení grafů s průběhy tedy nezapomínejte na to, že výsledky jsou naměřené při různém nastavení!
V každé hře jsem v daném nastavení současně pořídil trojici screenshotů, aby bylo vidět, jak v daném nastavení grafika hry vypadala. Pro přesnější srovnání jsou screenshoty i na slabší sestavě pořízené v rozlišení 1920 × 1080 px.
Hry v testu
Assassin's Creed IV: Black Flag — K testování jsem vybral jednu z úvodních částí hry, kdy jsem výkon měřil při přibližně půlminutovém průchodu džunglí.
Battlefield 4 — Výkon jsem měřil v první misi režimu hry jednoho hráče při průchodu budovou k úvodní přestřelce. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.
Bioshock: Infinite — Výkon jsem testoval pomocí vestavěného benchmarku. Vnitřní měření výkonu však zatím neběží správně, framerate jsem proto měřil pomocí programu Fraps.
Call of Duty: Ghosts — K měření jsem vybral první část druhé mise hry jednoho hráče. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.
Crysis 3 — K měření jsem vybral lokaci na zarostlém nádraží, která je rozlehlá a současně díky děravé střeše plná nepřímého osvětlení. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps při přibližně minutovém průchodu po mapě.
Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.
Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City — Nejnovější díl Grand Theft Auto jsem testoval pomocí zabudovaného benchmarku na scéně s vrtulníkem v centru města.
Grid 2 — K měření výkonu používám vestavěný benchmark. Po jeho spuštění počítačem ovládané auto odjede jedno kolo závodu ve městě Chicago. Testovací scéna je dlouhá přibližně dvě a půl minuty a výsledky testu odpovídají nárokům hry při skutečném hraní.
Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.
Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.
Metro: Last Light — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.
Sleeping Dogs — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon v několika různých typech prostředí při měnícím se počasí i denní době. Dle mých zkušeností se hrou je tento benchmark poměrně přesný a jeho výsledky odpovídají reálnému hraní.
Tomb Raider — Tomb Raider má vestavěný benchmark. Ten dle mých zkušeností přibližně odpovídá i nárokům při skutečném hraní, při testování jsem jej proto použil.
Total War: Rome II — Výkon jsem měřil pomocí vestavěného testu, který probíhá na úvodní scéně bitvy v Teutoburském lese.