Assassins Creed IV: Black Flag — Krásný a náročný
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Assassins Creed IV: Black Flag — Krásný a náročný

Assassins Creed IV: Black Flag — Krásný a náročný | Kapitola 9

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

13. 1. 2014 03:00 37

Seznam kapitol

1. Engine zůstal, grafika se zlepšila 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK při nízkém nastavení detailů 4. Výsledky GK při vysokém nastavení detailů 5. Výsledky GK při nejvyšším nastavení detailů 6. Vliv procesoru na hru
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Assassin's Creed IV je stejně jako starší „trojka“ postaven na technologii AnvilNext. Technická stránka hry byla přesto o něco vylepšena a grafika vypadá jedním slovem perfektně. Odpovídají tomu i při nejvyšším nastavení detailů vysoké hardwarové nároky. Po snížení ale klesnou a plynule si zahrají i majitelé průměrných počítačů.

Reklama

God Rays

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


God Rays On (po najetí myší se zobrazí Off)

Nastavení God Rays do hry přidává efekt slunečních paprsků, které pronikají okolo některých objektů. Efekt je skutečně velmi náročný na výkon, po jeho vypnutí vzrostl framerate z 16 na 20 snímků za sekundu.

Volumetric Fog

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Volumetric Fog On (po najetí myší se zobrazí Off)

Efekt volumetrického kouře a mlhy a je ve hře vidět jen málo. Na testované scéně je rozdíl se zapnutým a vypnutým efektem minimální, nenaměřil jsem ani rozdíl ve výkonu.

Minimální x maximální nastavení grafiky

 Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita  Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita


Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)

Rozdíly mezi nejvyšším a nejnižším nastavením detailů jsou v Assassin's Creed IV vidět na první pohled. Při snížení všech detailů se přestane vykreslovat část vegetace, chybí efekt ambient occlusion, stíny mají podstatně méně detailů atd. Přesto i na nejnižší nastavení vypadá Assassin's Creed IV překvapivě dobře. Rozdíly ve výkonu jsou dle očekávají obrovské. Po snížení vzrostl framerate s AMD Radeonem R9 270X z 18 na 61 fps u první a z 16 na 62 fps u druhé scény. 62 fps je přednastavený strop hry, bez tohoto limitu by výkon pravděpodobně ještě o kousek stoupnul.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama