Assassins Creed IV: Black Flag — Krásný a náročný | Kapitola 9
Seznam kapitol
Assassin's Creed IV je stejně jako starší „trojka“ postaven na technologii AnvilNext. Technická stránka hry byla přesto o něco vylepšena a grafika vypadá jedním slovem perfektně. Odpovídají tomu i při nejvyšším nastavení detailů vysoké hardwarové nároky. Po snížení ale klesnou a plynule si zahrají i majitelé průměrných počítačů.
God Rays
God Rays On (po najetí myší se zobrazí Off)
Nastavení God Rays do hry přidává efekt slunečních paprsků, které pronikají okolo některých objektů. Efekt je skutečně velmi náročný na výkon, po jeho vypnutí vzrostl framerate z 16 na 20 snímků za sekundu.
Volumetric Fog
Volumetric Fog On (po najetí myší se zobrazí Off)
Efekt volumetrického kouře a mlhy a je ve hře vidět jen málo. Na testované scéně je rozdíl se zapnutým a vypnutým efektem minimální, nenaměřil jsem ani rozdíl ve výkonu.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Rozdíly mezi nejvyšším a nejnižším nastavením detailů jsou v Assassin's Creed IV vidět na první pohled. Při snížení všech detailů se přestane vykreslovat část vegetace, chybí efekt ambient occlusion, stíny mají podstatně méně detailů atd. Přesto i na nejnižší nastavení vypadá Assassin's Creed IV překvapivě dobře. Rozdíly ve výkonu jsou dle očekávají obrovské. Po snížení vzrostl framerate s AMD Radeonem R9 270X z 18 na 61 fps u první a z 16 na 62 fps u druhé scény. 62 fps je přednastavený strop hry, bez tohoto limitu by výkon pravděpodobně ještě o kousek stoupnul.