Assassins Creed IV: Black Flag — Krásný a náročný | Kapitola 12
Seznam kapitol
Assassin's Creed IV je stejně jako starší „trojka“ postaven na technologii AnvilNext. Technická stránka hry byla přesto o něco vylepšena a grafika vypadá jedním slovem perfektně. Odpovídají tomu i při nejvyšším nastavení detailů vysoké hardwarové nároky. Po snížení ale klesnou a plynule si zahrají i majitelé průměrných počítačů.
Assasssin's Creed IV: Black Flag je stejně jako jeho předchůdce postaven na technologii AnvilNext. Grafika hry přesto prošla několika vylepšeními (viz první kapitola) a vypadá jedním slovem skvěle. Zpracování tropické džungle je perfektní a hře nechybí detailnost. Povedly se také animace a PC verze obsahuje i textury ve vyšším rozlišení. Technologicky založené fandy počítačové grafiky potěší pokročilá fyzika vody, větru a vegetace. Dále ve hře najdete efekty jako globální osvětlení, režim ambient occlusion HBAO+ nebo podporu GPU akcelerovaných efektů PhysX. Ta přibyla až v nedávném velkém updatu, grafy v článku pocházejí z měření ještě před jeho uvedením.
Nároky na výkon grafické karty závisejí jako obvykle ze všeho nejvíce na nastavení detailů. Pokud byste si Assassin's Creed IV rádi zahráli „se vším na maximu,“ měli byste mít doma skutečně highendový počítač. Pro zcela plynulé hraní totiž v nejvyšších rozlišeních nestačí ani karty typu nVidia GeForce GTX 780 nebo AMD Radeon R9 290 a o mnoho lepší není situace ani v dnes nejrozšířenějším Full HD rozlišení.
Pro většinu uživatelů je určené střední až vysoké nastavení detailů. V zápalu hraní nebudete rozdíly v grafice téměř vnímat (jsou skutečně spíše menší než větší). Nároky jdou přitom dramaticky dolů a pro plynulé hraní vám ve Full HD rozlišení bohatě postačí grafické karty typu GeForce GTX 660 nebo Radeon HD 7850.
Pokud máte skutečně slabý počítač, nezbude než detaily omezit téměř až na minimum. V tomto případě je už rozdíl v grafice hry znát, i při nejnižším nastavení však Assassin's Creed IV vypadá stále poměrně slušně. Hlavní ale je, že framerate jde podstatně nahoru. Plynule si tak zahrají jak majitelé starších grafických karet, tak i soudobých slabých modelů, jako je třeba nVidia GeForce GTX 650 Ti nebo AMD Radeon HD 7750.
Obávat se naopak není třeba výkonu procesoru. S drtivou většinou současných modelů byste s plynulostí neměli mít problémy, na trhání se musí připravit snad jen majitelé velmi slabých dvoujádrových Pentií. Ze starších procesorů nedoporučuji dvoujádrové modely, s čtyřjádry typu Intel Core 2 Quad nebo AMD Phenom II X4 (v obou případech optimálně o něco přetaktovanými) byste ale opět neměli mít s plynulostí problém.
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.