Assassins Creed IV: Black Flag — Krásný a náročný | Kapitola 2
Seznam kapitol
Assassin's Creed IV je stejně jako starší „trojka“ postaven na technologii AnvilNext. Technická stránka hry byla přesto o něco vylepšena a grafika vypadá jedním slovem perfektně. Odpovídají tomu i při nejvyšším nastavení detailů vysoké hardwarové nároky. Po snížení ale klesnou a plynule si zahrají i majitelé průměrných počítačů.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: Intel Core 2 Quad Q8400 2,6 GHz/AMD Athlon II X4 620 2,6 GHz
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTX 260/ATI Radeon HD 4870
— OS: Windows Vista/7/8
Doporučená sestava
— Procesor: Intel Core i5 2400S 2,5 GHz/AMD Phenom II X4 940 3,0 GHz
— Operační paměť: 4 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTX 470/ATI Radeon HD 5850
— OS: Windows Vista/7/8
Minimální hardwarové požadavky má nový Assassin's Creed poměrně nízké a není třeba se jich obávat. Podle vývojářů by vám k plynulému hraní měl stačit počítač osazený starším čtyřjádrovým procesorem, 2 GB operační paměti a starší grafickou kartou s výkonem na úrovni nVidia GeForce GTX 260 nebo ATI Radeon HD 4870. Dle mých zkušeností se hrou to je skutečně dostačující sestava, počítejte však s plynulým hraním jen v nižších rozlišeních a při nejnižším nastavení detailů. Pozor také na absenci podpory starších Windows XP, ty však v současnosti pravděpodobně používá jen málokterý hráč.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 7730 až po nVidia GeForce GTX 780. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 331.93 pro AMD Radeony pak Catalyst 13.11 Beta. V obou případech jde o nejnovější dostupné ovladače.
Metodika testování
Assassin's Creed IV bohužel nemá vestavěný benchmark k testování výkonu, měřit jsem proto musel při vlastním hraní hry. K testování jsem vybral jednu z úvodních částí hry, kdy jsem výkon měřil při přibližně půlminutovém průdchodu džunglí.
Nastavení hry
nízké nastavení detailů
nejvyšší nastavení detailů
Vzhledem k vysokým nárokům Assassin's Creed IV jsem výkon měřil při nízkém, vysokém a nejvyšším nastavení detailů. Rozpis jednotlivých z nich je uveden na screenshotech výše. Měření proběhlo v trojici rozlišení 1600 × 900, 1920 × 1080 a 2560 × 1440 px ještě před vydáním velkého patche s přidanou podporou GPU akcelerovaných efektů PhysX a několika dalších drobností. S těmito dodatečnými efekty budou nároky hry při nejvyšším nastavení detailů ještě o něco vyšší, než udávají mnou naměřená čísla.