Assassins Creed IV: Black Flag — Krásný a náročný
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Assassins Creed IV: Black Flag — Krásný a náročný

Assassins Creed IV: Black Flag — Krásný a náročný

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

13. 1. 2014 03:00 37

Seznam kapitol

1. Engine zůstal, grafika se zlepšila 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK při nízkém nastavení detailů 4. Výsledky GK při vysokém nastavení detailů 5. Výsledky GK při nejvyšším nastavení detailů 6. Vliv procesoru na hru
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Assassin's Creed IV je stejně jako starší „trojka“ postaven na technologii AnvilNext. Technická stránka hry byla přesto o něco vylepšena a grafika vypadá jedním slovem perfektně. Odpovídají tomu i při nejvyšším nastavení detailů vysoké hardwarové nároky. Po snížení ale klesnou a plynule si zahrají i majitelé průměrných počítačů.

Reklama
Assassins Creed IV: Black Flag — Krásný a náročný
i Zdroj: PCTuning.cz

Série Assassin's Creed se v herním světě stala během uplynulých let jednou z vůbec nejoblíbenějších. I koncem minulého roku jsme se proto dočkali vydání nového dílu, který, ač ve svém názvu nese číslovku čtyři, je v pořadí již šestým dílem hlavní řady. Zatímco prostředí hry se změnilo a místo Severní Ameriky v době revoluce se děj hry tentokrát odehrává v pirátském prostředí na tropickém ostrově, vývojáři i engine zůstal. Za hrou proto opět stojí studio Ubisoft Montreal a technicky je Assassin's Creed IV postaven na technologii AnvilEngine. Ta poprvé debutovala před rokem u již zmíněného předchůdce Assassin's Creed III a přímo vychází z technologie Anvil, na které běžely starší díly série.


zdroj: YouTube.com, ubisoft

Jak už bylo řečeno výše, běží Assassin's Creed IV: Black Flag na již známé technologii AnvilNext. Ta však byla o něco vylepšena, přičemž, na rozdíl od mnoha jiných studií, si vývojáři nenechali informace o přednostech technického zpracování hry jen pro sebe. Zcela nové je například zpracování vody, které používá vylepšený fyzikální model i grafické efekty. Dále se vývojáři zmiňují o dynamicky se střídajícím cyklu dne a noci včetně měnícího se počasí, kdy se déšť skládá z jednotlivých, samostatně se chovajících a nasvětlených kapek. Totéž platí o husté vegetaci, která reaguje na pohyb postav. Tyto a další přednosti pěkně a srozumitelně shrnuje video s komentářem jednoho z vývojářů umístěné nad odstavcem.


zdroj: YouTube.com, NVIDIA

Ještě o něco více byla vylepšena PC verze hry, na jejíž tvorbě se stejně jako u předchůdce podílela společnost nVidia. Ve spolupráci s ní byla do hry implementována pokročilá metoda vyhlazování hran TXAA (kombinuje režim plnohodnotného a post processing vyhlazování), kvalitnější režim ambient occlusion HBAO+, efekt slunečních paprsků a v nedávném updatu také GPU akcelerovaná verze technologie PhysX. Její přínos opět ukazuje video nad odstavcem. Vzhledem k vysokým nárokům hry jako takové jsou však rozšířené efekty PhysX určené spíše pro budoucí grafické karty. Totéž platí i pro plnou podporu monitorů s 4K rozlišením, které se teprve dostávají na trh.

Assassins Creed IV: Black Flag — Krásný a náročný
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama