Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry | Kapitola 7
Seznam kapitol
Nové Call of Duty s podtitulem Ghosts je i tentokrát postavené na zastarávajícím enginu IW, který má svůj původ v Quake III Arena. Protože však hra vychází i na novou generaci konzolí, byla grafika přece jen vylepšena a rozdíly jsou znát. Nároky na výkon počítače závisí na nastavení detailů, po jejich snížení si plynule zahrají i majitelé slabších strojů.
Call of Duty: Ghosts má při nejvyšším nastavení poměrně vysoké nároky na výkon grafické karty, řada uživatelů proto bude muset detaily snižovat. Jako obvykle jsem proto změřil vliv jednotlivých nastavení na výkon. Konkrétně jsem k testování použil kartu AMD Radeonem HD 6870 ve Full HD rozlišení.
Image Quality
Image Quality Extra (po najetí myší se zobrazí Very Low)
Nastavení Image Quality je svým efektem ekvivalentní se snížením rozlišení. Po jeho snížení se totiž 3D část hry začně vykreslovat v nižším rozlišení, které je následně roztažené na nastavené vyšší. Praktický přínos tohoto nastavení je v tom, že k přepočítání dojde už v počítači a než až na monitoru, který stále vykresluje obraz ve svém nativním rozlišení. Díky tomu zůstane například HUD plně ostrý. Nastavení má obrovský vliv na vzhled hry i výkon, snížení přineslo nárůst z 36 na 115 fps.
Depth of Field
Depth of Field Yes (po najetí myší se zobrazí No)
Nastavení Depth of Field (hloubka ostrosti) rozmazává obraz v místech, do kterých zrovna nemáte zaostřeno. Rozdíl v grafice je dobře patrný, výkon po snížení vzrostl z 24 na 26 fps.
Screen Space Ambient Occlusion
Screen Space Ambient Occlusion HBAO+ (po najetí myší se zobrazí Off)
Efekt ambientní okluze přidává stíny do tmavých míst a tím pomáhá zlepšit věrnost grafiky. Rozdíly jsou dobře vidět, výkon po vypnutí efektu poskočil z 27 na 32 fps.