Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry | Kapitola 2
Seznam kapitol
Nové Call of Duty s podtitulem Ghosts je i tentokrát postavené na zastarávajícím enginu IW, který má svůj původ v Quake III Arena. Protože však hra vychází i na novou generaci konzolí, byla grafika přece jen vylepšena a rozdíly jsou znát. Nároky na výkon počítače závisí na nastavení detailů, po jejich snížení si plynule zahrají i majitelé slabších strojů.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: Intel Core 2 Duo E8200 2,66 GHz/AMD Athlon X3 8750 2,4 GHz
— Operační paměť: 6 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTS 450/ATI Radeon HD 5870
— OS: Windows 7/8 64bit
Doporučená sestava
— Procesor: Intel Core i5-680 3,6 GHz
— Operační paměť: 8 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTX 760
— OS: Windows 7/8 64bit
Minimální požadavky na sestavu pro hraní Call of Duty: Ghosts uváděné vývojáři jsou dvoujádrový procesor Intel (případně tříjádrový AMD), 6 GB operační paměti a čtyři roky stará grafická karta na úrovni nVidia GeForce GTS 450 nebo ATI Radeon HD 5870. Z osobní zkušenosti mohu říct, že na podobné sestavě hru plynule rozběháte, počítejte však s nutností snížit detaily téměř až na minimu, Pozor dávejte také na operační paměť, na sestavě s méně než 6 GB paměti nelze Ghosts vůbec spustit! Řešením tohoto problému pro majitele počítačů se stále rozšířenými 4 GB operační paměti je zatím pouze použití kontroverzního cracku. Ghosts si dále nezahrají ani hráči se starším operačním systémem Windows XP.
Nároky na doporučenou sestavu jsou poměrně vysoké, vývojáři uvádějí čtyřjádrový procesor rodiny Intel Core i5 nebo i7, 8 GB operační paměti a grafickou kartu s výkonem na úrovni GeForce GTX 760. Pravdou ovšem je, že na takovéto sestavě už si Call of Duty: Ghosts zahrajete zcela plynule na nejvyšší detaily včetně vyhlazování a ve vysokých rozlišeních.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 7730 až po nVidia GeForce GTX 780. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 331.65 pro AMD Radeony pak Catalyst 13.11 Beta. V obou případech jde o nejnovější dostupné ovladače.
Metodika testování
Call of Duty: Ghosts nemá vestavěný benchmark, výkon jsem proto testoval vlastním hraní. K měření jsem vybral jednu z větších přestřelek ve třetí misi hry jednoho hráče. Testovací scéna byla přibližně minutu dlouhá, framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.
Nastavení hry
nízké nastavení detailů
vysoké nastavení detailů
nejvyšší nastavení detailů
Vzhledem k poměrně vysokým nárokům hry při nejvyšším nastavení detailů jsem výkon testoval se třemi různými nastaveními. Nejméně náročným režimem byly nízké detaily, kdy jsem měl všechny položky s výjimkou Image Quality snížené na minimum. Středné náročným nastavením byly vysoké detaily v kombinaci se zapnutým post processing vyhlazováním FXAA a nejnáročnějším pak nejvyšší nastavení detailů s plnohodnotným vyhlazováním 4× MSAA. Podrobný výpis všech režimů je uveden na screenshotech nad odstavcem.