Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry |
autor: Tomáš Šulc , publikováno 12.11.2013 |
Nové Call of Duty s podtitulem Ghosts je i tentokrát postavené na zastarávajícím enginu IW, který má svůj původ v Quake III Arena. Protože však hra vychází i na novou generaci konzolí, byla grafika přece jen vylepšena a rozdíly jsou znát. Nároky na výkon počítače závisí na nastavení detailů, po jejich snížení si plynule zahrají i majitelé slabších strojů.
Ačkoliv vývojáři s příchodem Call of Duty: Ghosts původně slibovali i zcela novou technologii, skutečnost je jiná a hra je opět postavena enginu IW. Ten oficiálně dospěl do šesté generace. Na rozdíl od minulých dílů však grafika doznala viditelných vylepšení a stáří enginu původem z Quake III Arena není tolik znát. Zlepšilo se jak rozlišení textur a detailnost modelů, tak především použité efekty, jejichž nízká kvality grafiku předchozích dílů dost srážela. Byť grafika jako celek nemůže soupeřit s naprostou špičkou, kterou tvoří Crysis 3, Metro: Last Light nebo Hitman: Absolution, líbí se mi a i na poměry AAA ji hodnotím jako lehce nadprůměrnou.
Nároky Ghosts na výkon počítače jako obvykle nejvíce záleží na úrovni nastavení detailů. Pokud chcete hrát se „vším na maximu včetně plnohodnotného vyhlazování hran,“ měli byste mít v počítači pro plynulé hraní ve Full HD rozlišení grafickou kartu s výkonem na úrovni nVidia GeForce GTX 760 nebo AMD Radeon HD 7970. Pokud si vystačíte jen s post processing vyhlazováním a mírně sníženými detaily, jdou nároky výrazně dolů a do zmiňovaného Full HD rozlišení bohatě stačí třeba GeForce GTX 650 Ti Boost nebo Radeon HD 7850.
Relativně vysoké jsou také nároky na výkon procesoru. Pokud požadujete, aby hra běžela za všech okolností zcela plynule, je téměř nutností mít v počítači čtyřjádrový procesor Intel řady Core i5 nebo i7. Pokud vám občasné zatrhnutí v nejnáročnějších situacích nevadí, postačí bohatě dvoujádrové modely řady Core i3 i téměř všechny procesory AMD rodiny FX. O plynulost se naopak obávám u starších počítačů s procesory Intel Core 2 Duo nebo AMD Phenom II.
Na co by měli majitelé starších počítačů dále dávat pozor, jsou požadavky na operační paměť. Ghosts se totiž nespustí, pokud v počítači nemáte alespoň 6 GB paměti. Z detailů se pro zvýšení výkonu nejvíce vyplatí přepnutí z plnohodnotného na post processing vyhlazování a snížení kvality stínů včetně efektu ambientní okluze. Zbylá nastavení pomohou sama o sobě už jen mírně. Celkové snížení všech detailů na minimum však funguje velmi dobře a za cenu rozumného zhoršení grafiky vám přinese několikanásobek původního frameratu.
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Asi tak, asi to naschval tak optimalizovali aby deti nemali pocit ze to rozbehaju aj na sporaku.
Inak uz fakt ma sere ze nemate v tabulkach 290/290X.
Pokud to ovšem nevíte, pak máte zřejmě zajímavě selektivní přístup krecenzím, že jste na to ještě nenarazil. COž je ovšem taktéž trošku nelogické, zvlášť po recenzi na GTX 780ti.
Tak hlavně že jsme pochopili, že vás něco strááášně štve, že?
Engine: Nasvícení se zlepšilo ? jo, jelikož přidali druhé slunce
Tesselace použita na místech kde by stačilo POM, nebo je utopena ve vegetaci a tam kde by mohla být zase není použita
PhysX ? Pokud jsem si všiml jsou pomocí PhysXu předpočítané všechny demolice (jsou z toho udělané animace), zbraň ve vesmíru myslím taky používá něco z toho a pak možné nějaké particle efekty, ale tohle všechno je katastrofálně amatérské.
Optimalizace neexistuje a hra jede špatně napříč platforma, PC verze je na tom nejhůř, nehratelné propady, nehratelný bug z boostem myši.
Zvuk ? nope, dokonce ani to nastavení zvuku se neobtěžovali udělat.
I přes to vypadá hra líp než předchozí díly a to už je do nebe volající debilita
Ale z vlastních zkušeností můžu říct, že je to lepší než poslední díly a je to hlavně lepší než Bf4, který ani vlastně není nová hra. Je to jen velký DLC plný bugů...
Obě hry jsem si koupil, ale teď toho Bf4 docela lituju. Oproti Bf3 vůbec nic nového, jen mnohem víc bugů a mnohem horší hratelnost. Jen grafika o něco málo lepší.
Kampaň je o 200% lepší v CoD, jak už je zvykem, v Bf je to jen nemastný neslaný rádoby příběh o ničem. Sice je to taky jen takové klišé (Ghosts), slátanina všeho možnýho, co tu už kdy bylo, ale popravdě, dá se vymyslet v tomhle stylu her ještě něco nového v příběhu??? Nic to ale nemění na tom, že tady to alespoň má hlavu a patu...
A MP, to je na delší hraní a pak to porovnat, po pár hodinách to ještě moc nejde, ale Bf4 je jeden velkej bug, nepochopitelný smrti, pravidelné výpadky zvuků techniky, laggující všechny servery atd., prostě všechny chyby co měl Bf3 + kopice nových, které se snad opraví, ikdyž tím si nejsem jistej, když i po 2 letech v Bf3 pořád jsou...
CoD má v MP svojí standartní hratelnost, žádné větší chyby, jen některé laggující servery, což se vychytá i v Bf4, přeci jen se to teprve rozjíždí.
Pro mě je v tuhle dobu vítěz CoD...
CoD jede špatně i na SLI GTX Titan (TotalBuiscuit), zvuky mi v průběhu kampaně vypadávali, boost mouse bug dělá hru nehratelnou (nevím jak v MP).
Když porovnám MP: CoD má nové mody a jiné mapy, hratelnost starých modů je totožná, BF4 má nové mody a nové mapy + Levolution, hratelnost starých modů je stejná.
Prostě mi BF4 vychází líp kvůli Levolution jinak jsou ty dvě hry stejné jako jejich předchůdci
Jestli sem tě nazval Fanboyem tak promiň, ale můžes si tza to sám že nevidíš co jsou ty hry vlastně zač
CoD sice vypadá líp, než dřív a to i citelně, ale v porovnání s tvrzením, že se bude jednat o novou technologii, ehm
SP v CoD má určitě větší šťávu, než měl Battlefield, vždy to tak bylo, nicméně když už nic, tak Battlefield vypadá prostě lépe, protože je technicky dále, to se ve vřavě ztratí, ale je těžké vydávat každý rok hru na stařičkém engine a vytvářet u již notně otrlého hráče skutečný WoW efekt z naskriptované scény je těžší a težší, v tom má Battlefield taky výhodu, protože engine prostě pomůže. Pořád je ale SP u CoD lepší. Co se týče MP, tam je marnost pokoušet se o srovnání. CoD vždy byla SP hra, kolem které vznikala silná MP základna včetně progamingu, nicméně porovnávat to s masivním Battlefieldem, který se na MP specializuje, prostě nelze. Navíc četnost vydávání CoDů MP komunitu tříští, občas vede snaha o novinky k přeplácanosti a tak jsou hratelnější staré díly více, než nové, nebo už nehraje prim Infinity Ward, protože z posledních už se mi více líbil Black Ops.
BF4 oproti tomu, právě kvůli jakési domněnky, že bude svádět boj s CoD, byl vydán dřív, než měl být, historie se opakuje a bude to nějaký čas, stejně jako u trojky, trvat, než to bude hratelné, ale ono to příjde a bude to pochopitelně zcela jiný level. Provotní dojem z malé prokročilosti engine je dán tím, že grafika je jen o málo lepší než u BF3 (ale je) a navíc je to zkřížené s demolicí z BFBC2, což působí levně, ale když se na to člověk koukne objektivně a s odstupem, tak je to prostě krok dále, přináší to nové věci, i když zvlášť už jsme to viděli a dynamický model mořské hladiny je opravdu něco navíc, docela doufám, že se z toho bude více těžit, velmi by mně lákalo DLC a v něm mapy které by přinesly hratelnost jakou měly kdysi dávno Joint Operations.
Zrecyklovaný příběh a pro mě nesympatické postavy z toho dělají jen honbu za bugy protože mě na té hře nic jiného nebaví
Aby si někdo nemyslel že jedu po honbě za technickou dokonalostí, nemám problém si zahrát hry z minulého tisíciletí
Dojmy a průjmy někoho z marketingu EA mě nezajímají, byť tam si možná kluci myslej, jak ví co dělají
Důsledkem je, že se v marketingu utopí peníze co mohly jít na vývoj a "cíle kterých je potřeba dosáhnout" tak zkracují čas do vydání, což protahuje betu i do placené části hry, ale po 3ce už s tím holt počítám a tlobím se jen málo, protože ten stav vývojář vs vydavatel (ostatně nejen IT jako odvětví trpí tím, že strategická rozhodnutí činí lidé, kteří nejenže nejsou technicky příliš zdatní, ale kolikrát vůbec nerozumí tomu, čím že se to jejich společnost zabývá) je morem soudobého herního průmyslu a pokud to trochu nesrovná "Kickstarter" éra, tak moje děti nebudou mít příležitost hrát slušnou gamesu... ostatně týká se to i filmového průmyslu, poslední dobou mám pocit, že drahý film, když to nebude píčovina, tak to producent prostě neschválí, páč toho boh dá nebude, aby za jeho stovky milionů dollarů a pod jeho jménem vyšel film o kterém kritik i průměrný divák neprohlásí "DAFUQ did I just see" a "Give me back my 120mins" ale to už jsem jenom zbytečně škarohlídský
Obě hry jsem si koupil, ale teď toho Bf4 docela lituju. Oproti Bf3 vůbec nic nového, jen mnohem víc bugů a mnohem horší hratelnost. Jen grafika o něco málo lepší.
Kampaň je o 200% lepší v CoD, jak už je zvykem, v Bf je to jen nemastný neslaný rádoby příběh o ničem. Sice je to taky jen takové klišé (Ghosts), slátanina všeho možnýho, co tu už kdy bylo, ale popravdě, dá se vymyslet v tomhle stylu her ještě něco nového v příběhu??? Nic to ale nemění na tom, že tady to alespoň má hlavu a patu...
A MP, to je na delší hraní a pak to porovnat, po pár hodinách to ještě moc nejde, ale Bf4 je jeden velkej bug, nepochopitelný smrti, pravidelné výpadky zvuků techniky, laggující všechny servery atd., prostě všechny chyby co měl Bf3 + kopice nových, které se snad opraví, ikdyž tím si nejsem jistej, když i po 2 letech v Bf3 pořád jsou...
CoD má v MP svojí standartní hratelnost, žádné větší chyby, jen některé laggující servery, což se vychytá i v Bf4, přeci jen se to teprve rozjíždí.
Pro mě je v tuhle dobu vítěz CoD...
CoD je vzor recyklace a kýče již mnoho let.
Pro mě byl BF3 sing byl jeden z nejlepší singlů v FPS, spolu v CoD4 a HL2.
BF4 je průšvih o tom žádná.
Já se snad dám na free to play...
http://static.giantbomb.com/uploads/original/13/137416/2486130-codog.j pg
http://25.media.tumblr.com/c74495c846fb3c9fcc209 b64976e0d70/tumblr_mo0zt4fAuD1qb9x49o1_500.jpg
http://callofduty-ghosts.com/wp-content/uploads/2013/05/cod- ghosts-dog-meme-13.gif
http://thumbnails.cbsig.net/CBS_Production_GameSpot_VMS/188/899/CBS_Production_GameSpot_VMS/2013/11/01/GameSpot/RealityCheck_CodDogs _S03E18_20131101_640x360.jpg
alebo: http://www.pcgamesn.com/sites/default/fil es/Call%20of%20Duty%20ghosts%20parody%20laksndlkasnd%201.png
http://i983.photobucket.com/albums/ae315/mkesington/codghost_zps2e f17a32.jpg
-ja puknem
-toto je hra storocia a aj tisicrocia, je lepsia ako shadow warrior, hard reset, crysis 3, wolfenstein ,Ut, f.e.a.r., atd...., dokonca lepsia ako duke nukem FOrever
Mam rad COD hry aj ked su zrecyklovane, kazdopadne Ghosts je najvetsi odpad aky som kedy videl, zaujimave, ze aj predchadzajuce diely vyzeraju peknejsie a maju naroky 3x nizsie. Toto je prva hra ktora mi zobrala 7,2GB Ram a 1,6GB VRam...pritom to nesaha ani zdaleka na Crysis ci Bugfield
idiot
Misto toho aby jste jim svoje tezce vydelane penize nechali doma a tydle herni studia vypalili
Kdo čekal od CoD ňákou revoluci nebo změnu je debil. Celá jejich strategie je postavená na tom že prodávaj furt to samý, a dokud to bude vydělávat tak nic měnit nebudou.
a ještě k tomu by se zas ostatní blockbustery chytly sci-fi vydolovaly na dojných krávách a zprasily ho stejně jako MM období...
Dalsia vec,loadovanie map trva neskutocne dlho, 30 sekund az minuta a pravidelne ma to hodi do hry, ked uz ostatni hraci mastia v plnom prude. Napriek tomu, ze ju mam nainstalovanu na SSD disku, ktory uz sice ma zo 3 roky, pochybujem ale, ze vsetci ostatni hraci maju novsie a rychlejsie disky ako ja...
Suma sumarum, hra pred vydanim podla mojho nazoru nepresla optimalizaciou ziadnou, prinajlepsom tak mozno pre karty generacie Kepler od Nvidie, ale takmer urcite nie pre starsi hardware. Snad vydaju nejaky ten patch alebo driver co najskor a tieto chyby odstrania.