Zklamal jsi nás, Batmane – Arkhamu Origins chybí příběh | Kapitola 4
Seznam kapitol
Na Arkham Origins jsme se hodně těšili, a jak už to tak bývá u věcí, na které se hodně těšíte, ve finále přichází zklamání. Technickou stránku hry si vyhodnotíme v dalším článku, co se však týče příběhu a hratelnosti, Batman kulhá na obě nohy: vytratil se smysl, chybí dostatek misí, hratelnost kazí nepřesné ovládání. A my se tak těšili!
Nakonec si musím trochu postěžovat i na pohyb ve městě. K němu Batman (vedle plachtění) využívá batháků, které vystřeluje na různé příčky a další k tomu určená místa, načež se k nim za pomoci lana přitahuje. Problém je, že místa pro úchyt háků jsou rozmístěna docela sporadicky a pohyb tak často není tak plynulý, jak by si člověk představoval.
V pohybu Batman často vystřelí hák úplně mimo směr, nebo ho nevystřelí vůbec (např. na vrchol jedné zvlášť lákavé věže ve městě se vylézt vůbec nedá), což je u otevřeného města docela problém, zvlášť když se hra snaží zprostředkovat pocit, že Batman je hrdina, který je vybavený špičkovým arzenálem i schopnostmi, pročež dokáže úplně všechno.
Grafika hry je spíše průměrná, navíc ji moc nepřidává ani noirovský nádech, s čímž se však u Batmana nedá nic dělat. Autoři prostě jen poctivě reprodukují filmovou a komiksovou předlohu. Na druhou stranu o něco více zapamatovatelných míst a dominant by městu na pochmurné náladě neubralo a i interiéry by snesly o něco více nápaditosti.
Po dohrání Batmana mi v ústech zbyla horká pachuť. Nejedná se sice o špatnou hru, bohužel ale obsahuje pár nedodělků, které ve hře byly ponechány na úkor vršení dalších zbytečných možností, bez nichž bych se obešla o poznání lépe. Namísto převratného pokračování jsme se tak dočkali spíše propracovaného datadisku, jehož koupi by měli zvážit pouze Batmanovi nejvěrnější stoupenci. Ostatní si mohou pořídit spoustu lepších her.