ArmA III — test nároků očekávané české hry
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek ArmA III — test nároků očekávané české hry

ArmA III — test nároků očekávané české hry | Kapitola 11

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

24. 9. 2013 03:00 35

Seznam kapitol

1. Vylepšený Real Virtuality engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK při nastavení grafiky Standard 4. Výsledky GK při nastavení grafiky High 5. Výsledky GK při nastavení grafiky Ultra 6. Vliv procesoru na hru
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Galerie in game screenshotů 10. Výběr recenzí herních magazínů 11. Závěr

Po několika odkladech se na trh konečně dostává třetí ArmA. Grafika hry vypadá opět skvěle a stejně jako předchozí dva díly má i trojka při nejvyšším nastavení detailů velmi vysoké nároky především na výkon grafické karty. Stačí ale nastavení o něco snížit a vojenský polosimulátor si plynule zahrají i majitelé průměrných počítačů.

Reklama
ArmA III — test nároků očekávané české hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Grafika plné verze třetí Army se za půl roku od vydání alfa verze téměř nezměnila. Není to ale žádný problém, hra už tehdy vypadala velmi dobře. Ve srovnání s druhým dílem je patrný slušný pokrok kupředu. Ve hře najdete textury ve vyšším rozlišení, lepší efekty a zlepšila se i celková detailnost, byť není logicky na tak vysoké úrovni jako u některých koridorových stříleček. Špičková je ve hře také fyzika, která je důležitou součástí vojenského polosimulátoru. Ve hře je implementovaná technologie nVidia PhysX ve verzi počítané přes procesory. GPU akcelerované efekty ArmA III nenabízí.

ArmA III — test nároků očekávané české hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Hardwarové nároky hry jsou při nejvyšším nastavení detailů Ultra skutečně velmi vysoké a pro plynulé hraní jsou i v nižších rozlišeních potřeba nejvýkonnější karty současnosti. I takové karty jako nVidia GeForce GTX 780 hru při nastavení Ultra ve Full HD rozlišení plynule utáhnou jen s minimální rezervou. Naštěstí ale stačí snížit nastavení detailů a nároky jdou výrazně dolů. Při nastavení High si třetí Armu plynule zahrají i majitelé grafických karet střední třídy, grafika přitom nevypadá zase o tolik hůře. V nastavení Standard si pak Armu užijí i majitelé karet nižší střední třídy. Nutno však dodat, že v tomto případě už je rozdíl v grafice poměrně značný.

ArmA III — test nároků očekávané české hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Nároky na výkon procesoru nemá ArmA III tak vysoké jako nároky na výkon grafické karty. Méně nároční hráči si pohodlně vystačí s průměrně výkonnými procesory, vyloženě problémy s plynulostí jsem zaznamenal jen u slabého dvoujádrového procesoru Intel Pentium. U většiny zbylých modelů však v nejnáročnějších situacích přesto počítejte s možností mírného trhání. Pokud byste se mu rádi vyhnuli a Armu si plynule zahráli za všech okolností, měli byste mít v počítači nejvýkonnější procesory současnosti, ideálně přetaktované čtyřjádro z rodiny Core i5 nebo i7.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama