Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie
Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie
autor: Tomáš Šulc , publikováno 9.9.2013
Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie

Po dvou letech se na monitory počítačů dostává nový díl strategické série Total War: Rome II. Stejně jako předchůdci běží na vlastním enginu Warscape, který byl o něco vylepšen. Grafika hry je při nejvyšším nastavení detailů vynikající, odpovídají tomu však i hardwarové nároky. Po snížení detailů si ale plynule zahrají i majitelé slabších strojů.


Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie

Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie

Při nejvyšším nastavení detailů má Total War: Rome II skutečně velmi vysoké nároky na výkon grafické karty. Drtivá většina hráčů proto bude muset nastavení detailů snížit. Pokud neradi používáte některý z celkových představených režimů Low až Extreme a raději nastavujete jednotlivé položky sami, připravili jsme pro vás jejich přehled s rozdíly v grafice i výkonu. Měření proběhla s grafickou kartou nVidia GeForce GTX 660 ve Full HD rozlišení.

Anti-Aliasing

Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie

Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie
Anti-Aliasing On (po najetí myší se zobrazí Off)

V Total War: Rome II je implementován pouze režim post processing vyhlazování obrazu. Jeho nevýhodami jsou méně kvalitní vyhlazení a mírné rozmazání celého obrazu, což je vidět především na budovách. Výhodou jsou nízké hardwarové nároky, výkon po zapnutí vyhlazování klesnul jen z 33 na 31 fps.

Texture Quality

Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie

Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie
Texture Quality Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Rozdíl v kvalitě rozlišení textur je jasně patrný na první pohled. Framerate naopak vzrostl jen mírně z 27 na 28 fps.

Texture Filtering

Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie

Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie
Texture Filtering Anisotropic 16× (po najetí myší se zobrazí Trilinear)

Efekt anizotropního filtrování zajišťuje správné zobrazení vzdálených textur. Rozdílu jsem si však ve hře nevšimnul a nezměnil se ani výkon.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
66 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 29.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.