Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie |
autor: Tomáš Šulc , publikováno 9.9.2013 |
Po dvou letech se na monitory počítačů dostává nový díl strategické série Total War: Rome II. Stejně jako předchůdci běží na vlastním enginu Warscape, který byl o něco vylepšen. Grafika hry je při nejvyšším nastavení detailů vynikající, odpovídají tomu však i hardwarové nároky. Po snížení detailů si ale plynule zahrají i majitelé slabších strojů.
Rome II je další hrou z populární RTS řady Total War. Ačkoliv někteří hru odsuzují jakožto jeden z nejslabších dílů série, osobně se mi hra líbí i dle serveru Metacritic si hra z recenzí odnesla slušné průměrné hodnocení 81. Technicky vychází Rome II ze svých předchůdců Empire, Napoleon a Shogun II. S nimi sdílí engine Warspace, který byl opět o něco vylepšen. Ačkoliv nejsou rozdíly zejména při srovnání s Shogunem II až tak velké, vypadá grafika hry při nejvyšším nastavení všech detailů skvěle a řadí se k nejlépe vypadajícím RTS současnosti. Líbí se mi především komplexnost zpracování, kdy v jednu chvíli můžete sledovat boj mnoha tisíc mužů v celé armádě a ve druhé lze zaostřit na detailní střet několika vojáků.
Total War: Rome II samozřejmě nejlépe vypadá při nejvyšším nastavení všech detailů Extreme, kdy má ale současně i velmi vysoké hardwarové nároky. Především ve vysokých rozlišeních jsou skutečně extrémní a pro plynulé hraní jsou třeba nejvýkonnější grafické karty současnosti jako nVidia GeForce GTX Titan nebo duální modely. Po snížení nastavení na Very High však nároky hry výrazně klesnou a při středním nastavení Medium si Rome II plynule zahrají i majitelé slabších sestav.
Vyloženě obávat se není třeba ani nároků na výkon procesor. Hra běží většinu času plynule i na středně výkonných modelech. Pokud nemáte nejvýkonnější procesory současnosti (typicky přetaktované modely Intel Core i5/i7), počítejte pouze v nejnáročnějších situacích s chvilkovými propady pod hranici plynulosti.
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Jinak k HW nárokům, i ty máte podle mě špatně s 16 GB ram i5 2500 K 4,9 GHz HD7970 si to dávám na extrém s vším na max v rozlišení 2560*1440 a FPS mi pod 40 nepadnou takže asi tak no, celkově se mi ta situace kolem této hry nezdá, myslim že vydavatel měl více peněz dát do vývoje než do reklamy ja už si ale další hru od nich nekoupim.
Vidis to na dvojadrovom Intelu 3GHz a 4 jadrovom Intelu 4,5GHz
Ale na vaši otázku k více jádrům (multithreadu) docela solidně odpovídá rodzíl FX-4300 (4jádra) a FX-8350 (8jader), kde je pozorovoatrelný rozdíl pouze na úrovni rozdílných taktů. Myslím si tedy, že víc Intel jader by tomu nepomohlo o nic víc.
jakožto zarytý fanoušek strategií co je paří často,dlouho a pohříchu občas i na zadek dostane si dovolím srovnat ze série co jsem měl tu čest projí.
Empire - první které jsem "okusil" a nádhera...pozemní a především námořní bitvy...uplný orgasmus
Napoleon - klasický datadisk,výborná věc
Indiáni - opět výtečně zpracované ale sjel jsem to jen jednou - nějak mě ti ruďoši moc nesedli
Shogun 2 - chvilku jsem si zvykal na nový styl, ale moc dobré až na námořní bitvy - trochu zklamání :-(
Pád samurajů - viz Shogun 2
Rome 2 - zatím jen pár bitev, ale má z ní stejný pocit jako z Shoguna - na souši pěkný a zase něco nového, ale moře je jakési statické.
Sumasumárum ... Empire Total War byla první a na tu se nezapomíná , pro mě zatím nejlepší.
A co vaše názory na jednotlivé počiny ?
Pěkný den fšem :-)
Mohu se zeptat co tim autor mysli? Z te vety mi to vyzniva dosti negativne.
Znam frazi "program dobre skaluje" ve vyznamu, ze umi (efektivne) vyuzit vice procesoru/jader/vlaken.
SLI/CF by vam bolo na dve veci, lebo ako kazdy druhy novy titul zatial nie je podporovane. Co je mimochodom len dalsi dovod, preco su dualne riesenia nanic, pretoze ked ich potrebujete najviac u este nevyladene narocnej a novej hry, ktoru sa chcete hrat intenzivne tak nefunguju. Neskor to mozno fixnu, ale koho to uz zaujima.
Zatím nejlepší grafika mapy mi přišla u Medievalu 2.
treba u me je jedno jake graficke nastaveni na vseckych to vypada priserne a este hur to jede na mape 20fps pri bitve 10
Naprosto serou na Shader model, vyhlazování, pokročilé optimalizace objektů a terénu...
Každej dnes na nějaký vývoj kašle hlavně že se to prodává s novým a neustále výkonnějším HW.
Kazdopadne, prerabka TW hry na konzoly je zaciatok konca tejto serie...
Toto ma byt vtip? Tato hra je na cpu narocna, staci si zapnut kampan a stopovat cas 1 turnu kedy sa vyuziva u mna na 4.6ghz 4670k 4. jadro cpu na 97-100% a od toho sa odvija pravdepodobne cas cakania na dalsi tah. Takze takto to napisat je pekna blbost
Vytazenie jadier
http://imgupload.sk/images/f/9/f9g7ss1v2ppew0068bp7.jpg
Cpu/app
http://imgupload.sk/images/p/w/pwkkdv908s1a8hnv1xsg.jpg