Splinter Cell: Blacklist — tichý zabiják v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Splinter Cell: Blacklist — tichý zabiják v DirectX 11

Splinter Cell: Blacklist — tichý zabiják v DirectX 11 | Kapitola 12

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

28. 8. 2013 03:00 19

Seznam kapitol

1. Vylepšený Unreal engine 2.5 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na vysoké detaily 4. Výsledky GK na nejvyšší detaily 5. Výsledky GK na nejvyšší detaily vč. vyhlazování 6. Vliv procesoru na hru
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Pokračování Splinter Cell s podtitulem Blacklist se na obrazovky vrací po třech letech. Ačkoliv hra stejně jako předchůdce Conviction běží na starší technologii Unreal engine 2.5, vypadá její grafika díky množství vylepšení skvěle. Odpovídají tomu však i hardwarové nároky, pro „vše na maximum“ je potřeba skutečně výkonný počítač.

Reklama
Splinter Cell: Blacklist — tichý zabiják v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Stejně jako původní Splinter Cell z roku 2002 běží i aktuální, v pořadí již sedmé pokračování zavedené akční sealth série s podtitulem Blacklist, na enginu Unreal druhé generace. Ten během let prošel mnoha vylepšeními a sami vývojáři jej označují jako Lead. Grafika hry se proti tři roky starému předchůdci Conviction opět o něco zlepšila a Blacklist patří bez přehánění mezi nejkrásnější hry současnosti. Líbí se mi animace, detailnost herního prostředí a především hra světla a stínu. Ta je u Splinter Cellu tradičně na naprosté špičce. Propagované technologie HBAO+ a teselace naopak dle mého názoru nemají na grafiku hry velký vliv.

Splinter Cell: Blacklist — tichý zabiják v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Hardwarové nároky hry záleží ze všeho nejvíc na nastavené úrovni detailů. Na nejvyšší nastavení detailů s plnohodnotným vyhlazováním hran je Splinter Cell: Blacklist skutečně velmi náročný a pro plynulé hraní budete bez přehánění potřebovat ty nejvýkonnější grafické karty současnosti. Jakmile však detaily trochu snížíte, vypnete teselaci a místo plnohodnotného vyhlazování si vystačíte s post processing efektem FXAA, nároky výrazně klesnou a ve Full HD rozlišení hru rázem plynule rozjedete třeba na GeForce GTX 650 nebo Radeonu HD 7750. Obávat se naopak nemusíte nároků na výkon procesoru, plynule jsem hru rozběhal i na slabém dvoujádrovém procesoru Intel Pentium.

Splinter Cell: Blacklist — tichý zabiják v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud budete muset snižovat detaily, vyplatí se nejvíce vypnout teselaci. Její přinos je malý, zatímco nároky na výkon grafické karty poměrně vysoké. Dále doporučuji vypnout plnohodnotný režim vyhlazování hran a parallax occlusion mapping. Poté snižujte další nastavení, jako je kvalita stínů či úroveň ambientní okluze. Po úplném snížení všech detailů na minimum hru bez problémů rozběháte i na starších sestavách. Postačí třeba i starší GeForce 8800 GT nebo Radeon HD 4850.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama