MotoGP 13 — kvalitní závody s nízkými nároky | Kapitola 6
Seznam kapitol
Po odmlce se na monitory počítačů vrací licencovaná hra série MotoGP. Postavena je na zbrusu novém herním enginu, který kromě slušného fyzikálního modelu nabízí také pěknou grafiku. Kvalit nedávno vydaného Gridu 2 sice nedosahuje, přesto je ale nač koukat. Hardwarové nároky jsou rozumné, s průměrnou sestavou nebudete mít problém.
MotoGP 13 sice nemá nijak vysoké hardwarové nároky, přesto se ale pravděpodobně najde řada uživatelů, kterým hra při nejvyšším nastavení detailů nepojede naprosto plynule. Vliv jednotlivých nastavení na výkon jsem měřil s kartou nVidia GeForce GTX 650 ve Full HD rozlišení při zapnutém čtyřnásobném režimu vyhlazování hran.
FSAA
FSAA 4× Antialias (po najetí myší se zobrazí Off)
MotoGP 13 jako jedna z mála současných her podporuje plnohodnotný režim vyhlazování hran. Ten spolehlivě vyhlazuje všechny zuby a vady obrazu (viz vady na zábradlí), kterých je ve hře poměrně hodně. Nevýhodou jsou pouze vyšší nároky na výkon, po zapnutí 4× FSAA klesnul framerate z 51 na 20 fps.
Fog
Fog On (po najetí myší se zobrazí Off)
Efekt mlhy snižuje viditelnost vzdálených objektů. Framerate po jeho vypnutí vzrostl o jeden snímek za sekundu na 22 fps.
Motion Blur
Motion Blur On (po najetí myší se zobrazí Off)
Efekt Motion Blur rozmazává obraz při vyšších rychlostech. Míra rozmazání však není tak vysoká, jako jsme tomu svědky u jiných her a týká se především rozmazání asfaltu. Vliv na výkon má nastavení překvapivě velký, vypnutí efektu přineslo nárůst výkonu z 22 na 29 fps.