MotoGP 13 — kvalitní závody s nízkými nároky | Kapitola 2
Seznam kapitol
Po odmlce se na monitory počítačů vrací licencovaná hra série MotoGP. Postavena je na zbrusu novém herním enginu, který kromě slušného fyzikálního modelu nabízí také pěknou grafiku. Kvalit nedávno vydaného Gridu 2 sice nedosahuje, přesto je ale nač koukat. Hardwarové nároky jsou rozumné, s průměrnou sestavou nebudete mít problém.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: Intel 2,4 GHz nebo podobný
— Operační paměť: 1 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce 8800 GT/ATI Radeon HD 3870
— OS: Windows XP/Vista/7
Doporučená sestava
— Procesor: Intel Core 2 Duo/AMD Athlon 64 X2
— Operační paměť: 2 GB (XP), 3 GB (Vista), 4 GB (W7)
— Grafická karta: nVidia GeForce 9000/ATI Radeon HD 4000
— OS: Windows XP/Vista/7
Podle oficiálních hardwarových nároků by MotoGP měl po patřičném snížení detailů rozběhat na svém počítači téměř každý. Minimální sestava by totiž měla obsahovat procesor o frekvenci 2,4 GHz (pravděpodobně jakýkoliv), 1 GB operační paměti a grafickou kartou s výkonem na úrovni nVidia GeForce 8800 GT nebo ATI Radeon HD 3870. Doporučená sestava nemusí být o mnoho výkonnější. Postačí dvoujádrový procesor generace Intel Core 2 Duo/AMD Athlon 64 X2, dle operačního systému 2-4 GB operační paměti a o generaci novější grafická karta. S nejvyššími detaily však na podobné sestavě nepočítejte.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 680. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 320.49, pro AMD Radeony pak Catalyst 13.6 Beta.
Metodika testování
MotoGP 13 nemá vestavěný benchmark pro měření výkonu, hru jsem proto testoval vlastním hraním. K měření jsme zvolil brněnský Masarykův okruh, kdy jsem v kůži Lukáše Peška odjel jedno kolo hlavního závodu. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.
Nastavení hry
Nastavení detailů bylo během měření na nejvyšší možné úrovni. Výkon jsem měřil bez a se zapnutým čtyřnásobným vyhlazováním hran (hra podporuje plnohodnotný režim vyhlazování). Testoval jsem v trojici rozlišení 1440 × 900, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px. Rozlišení 1440 × 900 px jsem zvolil jako náhradu jinak používaného 1280 × 1024 px, které MotoGP 13 bohužel nepodporuje.