Call of Juarez: Gunslinger – western jako od Tarantina | Kapitola 3
Seznam kapitol
Stříleček máme na trhu hodně. Kolik ale napočítáte bláznivých arkád s hustou atmosférou a pořádnou návykovostí? Gunslinger nabízí rychlé akce z atraktivního prostředí starého divokého západu, takže o nezvyklou atmosféru není nouze. Když k tomu přičtete vtípky a solidní technické zpracování, neměl by vás tento titul určitě minout.
Protivníků je mnoho druhů – kovbojové, Apačové atd., kteří se dále člení na obyčejné pěšáky, nebo na trvanlivější kusy, schovávající se za štíty, nebo používající silnější zbraně atp. Ve většině konfrontací s bossy jste potom znevýhodněni skutečností, že bojujete směrem zezdola nahoru, což hře přidává i nutnost přidat alespoň lehkou taktiku. Nejde sice o nic světoborného, ale v tomto případě je to více než dostačující.
Jak už jsme si totiž řekli, tato hra je především o hektolitrech prolité krve a o tisících kulkách, které sviští vzduchem. Úplně nad vším tu tedy stojí rychlost a přesnost. No a pokud k tomu máte postřehy Dominika Haška, potom se můžete zařadit až k elitě. Na programu dne jsou v této hře totiž i krátké prostřihy, ve kterých můžete své nepřátele zkosit tlačítkem, jež vám hra přikáže, nebo se vyhnout letící kulce, která by pro vás jinak znamenala jistou smrt.
Zbraně ve hře jsou celkem standardní a nenajdete mezi nimi velké rozdíly – klasický šestiranný revolver s otevřeným bubínkem, nebo o něco silnější ranger, na tom zase tak nezáleží. Velké rozdíly jsou tu spíše v použití zbraní. Jako sebejistý kovboj se tu totiž můžete vybavit hned dvěma pistolemi naráz, což znamená 2x větší šanci na rychlé sestřelení a zásah, ovšem současně i 2x větší spotřebu kulek. Ne že by jich tu byl palčivý nedostatek, ovšem naskytnou se situace, kdy mohou skutečně chybět.
Větší pestrost se pak nabízí v možnosti levelování postavy. Při střílení nepřátel jste za různé zásahy odměňováni zkušenostními body – např. klasický zásah 50 bodů, zásah do hlavy 100 bodů atd., přičemž body se ještě dále násobí v kombech v případě, že nepřátele dokážete sestřelovat rychle za sebou. Tyto body následně proměníte za dovednosti ve třech různých směrech a dodatečně tak získáte schopnost rychlého přebíjení, větší přesnosti při střelbě atd. Ani tady nemusíme nadšením výskat. Opět se dostáváme k dnešnímu standardu, který je ovšem docela příjemný.