Remember Me — futuristická Paříž s nízkými nároky | Kapitola 9
Seznam kapitol
Akční adventura Remember Me hráče dělí na dvě poloviny. Zatímco jedněm se líbí, druzí ukazují spíše na její nedostatky. Technicky je hra postavená na osvědčeném Unreal enginu třetí generace. Grafika je na dnešní dobu průměrná, výhodou jsou naopak nízké hardwarové nároky. Ovšem pouze do chvíle, než zapnete supersampling.
Remember Me je kontroverzní akční adventurou. Části hráčů se prvotina od studia Dontnod Entertainment líbí, zbytku nikoliv. Odráží se to i na značně nerovnoměrném hodnocení recenzentů, kdy někteří novinku hodnotí známkami 8-9, jiná naopak dávají jen 5-6. Průměr na Metacritic se v současnosti pohybuje kolem 70/100. Technicky je hra postavena na Unreal Enginu třetí generace. Technickými vymoženostmi proto hra rozhodně neoslní. Na druhou stranu nevypadá grafika nijak špatně a hra se vejde do (lepšího) průměru.
Nároky Remember Me na výkon grafické karty mají dvě tváře. Pokud ponecháte vypnuté nastavení plnohodnotného vyhlazování hran supersampling, jsou velmi nízké a hru si naprosto plynule zahrají i majitelé jinak velmi slabých grafických karet, jako je AMD Radeon HD 6670 nebo nVidia GeForce GT 640. Pokud však supersampling zapnete, framerate skutečně dramaticky klesne a pro plynulé hraní je přibližně potřeba moderní grafická karta střední třídy. Obávat se není třeba ani nároků na výkon procesoru, bohatě postačí i slabé modely typu Intel Pentium či starší dvoujádra Core 2 Duo nebo Phenom II X2.
Pokud budete muset snižovat detaily, vypínejte jako první nastavení supersamplingu. To zvýší framerate na několikanásobek. Zbylá nastavení pomáhají už jen málo, v součtu přidají jen čtvrtinu až třetinu fps k dobru.
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.