Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Remember Me — futuristická Paříž s nízkými nároky
Remember Me — futuristická Paříž s nízkými nároky
autor: Tomáš Šulc , publikováno 12.6.2013
Remember Me — futuristická Paříž s nízkými nároky

Akční adventura Remember Me hráče dělí na dvě poloviny. Zatímco jedněm se líbí, druzí ukazují spíše na její nedostatky. Technicky je hra postavená na osvědčeném Unreal enginu třetí generace. Grafika je na dnešní dobu průměrná, výhodou jsou naopak nízké hardwarové nároky. Ovšem pouze do chvíle, než zapnete supersampling.


Remember Me — futuristická Paříž s nízkými nároky

Remember Me je kontroverzní akční adventurou. Části hráčů se prvotina od studia Dontnod Entertainment líbí, zbytku nikoliv. Odráží se to i na značně nerovnoměrném hodnocení recenzentů, kdy někteří novinku hodnotí známkami 8-9, jiná naopak dávají jen 5-6. Průměr na Metacritic se v současnosti pohybuje kolem 70/100. Technicky je hra postavena na Unreal Enginu třetí generace. Technickými vymoženostmi proto hra rozhodně neoslní. Na druhou stranu nevypadá grafika nijak špatně a hra se vejde do (lepšího) průměru.

Remember Me — futuristická Paříž s nízkými nároky

Nároky Remember Me na výkon grafické karty mají dvě tváře. Pokud ponecháte vypnuté nastavení plnohodnotného vyhlazování hran supersampling, jsou velmi nízké a hru si naprosto plynule zahrají i majitelé jinak velmi slabých grafických karet, jako je AMD Radeon HD 6670 nebo nVidia GeForce GT 640. Pokud však supersampling zapnete, framerate skutečně dramaticky klesne a pro plynulé hraní je přibližně potřeba moderní grafická karta střední třídy. Obávat se není třeba ani nároků na výkon procesoru, bohatě postačí i slabé modely typu Intel Pentium či starší dvoujádra Core 2 Duo nebo Phenom II X2.

Remember Me — futuristická Paříž s nízkými nároky

Pokud budete muset snižovat detaily, vypínejte jako první nastavení supersamplingu. To zvýší framerate na několikanásobek. Zbylá nastavení pomáhají už jen málo, v součtu přidají jen čtvrtinu až třetinu fps k dobru.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Remember Me — futuristická Paříž s nízkými nároky Remember Me — futuristická Paříž s nízkými nároky

Remember Me — futuristická Paříž s nízkými nároky Remember Me — futuristická Paříž s nízkými nároky



Tagy: remember me  unreal engine 3  test  recenze  rozhor  vliv nastaveni na vykon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
12.6.2013 10:27:25   90.179.51.xxx 127
Po celou dobu vývoje se to tvářilo jako "jiná hra" Bohužel je to horší provedení Lary. Mlátička kombinovaná se šplháním a skákáním po zdech. Grafika by oslnila před pěti lety. Za mě spíš těch 5/10
12.6.2013 11:02:58   109.69.210.xxx 87
jarda69 napsal:
Po celou dobu vývoje se to tvářilo jako "jiná hra" Bohužel je to horší provedení Lary. Mlátička kombinovaná se šplháním a skákáním po zdech. Grafika by oslnila před pěti lety. Za mě spíš těch 5/10
No nová Lara byla urpení čili bych řekl, že je to spíš lepší Lara... jinak k technické častí hry- grafika a stylizace mi připadá velice dobrá až na to že mám několika sekundový freez-drop na 6850.
12.6.2013 11:59:50   90.179.51.xxx 514
Mám tomu rozumnět tak, že se se mnou chceš přít o mém soukromém názoru nebo proč ta citace ?
12.6.2013 15:40:32   194.50.64.xxx 52
tvl na koho tady vyjíždíš???
12.6.2013 16:42:00   83.240.16.xxx 111
Správně! Jen si chraňtě svůj svobodný názor na bezvýznamné internetové diskuzi
Víte, možná se ten člověj pouze překlikl v tlačítku (a tady jaksi nemáte možnost korekce), nebo se třeba jedná pouze o zvyk... k podrážděné reakci se najde důvod přeci vždy.

Já osobně (a klidně se se mnou o můj názor přete, pokud vám to za to stojí) od jisté doby - cca rok 2008 - jsem s grafikou ve hře docela spokojený a hry na UE3 mají obecně dobrý standard, na který se dá pořád dobře koukat. Stejně jako tatok hra, kde je prostředí příjemně atmosferiké. Škoda že je hra tak lineární, ale odreagovačka pěkná... a taky se líbí mojí ženě.
Myslím, že člověk, který nebude od hry očekávat zázraky bude spokojený.
12.6.2013 17:30:49   109.69.210.xxx 40
Ne nechtěl jsem se o nic přít..jak píše kolega dole špatně zvolené tlačítko. Doufám, že jsem tě nějak neurazil
12.6.2013 11:03:54   93.99.81.xxx 70
Tak pro nás, kdo Laru nehráli, je to docela zajímavý kousek. Po technické stránce to žádný mindblower není, ale atmosféru a příběh to má podle mě velmi povedené..
12.6.2013 11:56:49   81.161.61.xxx 40
kalam napsal:
až na to že mám několika sekundový freez-drop na 6850.

skusal som sa pohrat so suborom BaseEngine.ini ktoy najdes v C:\Program Files (x86)\Remember Me\Engine\Config editoval som polozku poolsize..
default je tam tusim 120..daj si tam 512, alebo 1024..mne to pomohlo..
12.6.2013 13:11:56   109.69.210.xxx 30
rbclass napsal:
kalam napsal:
až na to že mám několika sekundový freez-drop na 6850.

skusal som sa pohrat so suborom BaseEngine.ini ktoy najdes v C:\Program Files (x86)\Remember Me\Engine\Config editoval som polozku poolsize..
default je tam tusim 120..daj si tam 512, alebo 1024..mne to pomohlo..
Díky moc za tip... pomohlo to .)
12.6.2013 15:03:43   195.245.233.xxx 70
Engine hry umožňuje nastavit oveľa lepšiu kvalitu obrazu. Treba však ručne editovať konfiguračné súbory podľa dispozícií enginu Unreal 3, pretože potrobnejšie nastavenia nie sú prístupné cez menu hry .
Napríklad anisotropné filtrovanie je inplicitne vypnuté treba zmeniť MaxAnisotropy=16.
Nastaviť sa dá veľa rozhodujúcich parametrov, napríklad zapnúť podporu pre DirectX11, zväčšiť maximálne veľkosti textúr, pre majiteľov kariet Nvidia zapnúť hardvérovú podporu PhysX (je implicitne vypnutá!), nastaviť maximálnu úroveň supersamplingu napríklad na MaxMultiSamples=8 a veľa iných.
Dopad na zlepšenie grafiky je naozaj značný, rovnako však žiaľ aj na zvýšenie požiadaviek na výkon grafickej karty.
12.6.2013 16:43:46   83.240.16.xxx 00
zrovna to PhysX by mě zajímalo - jaké konkrétně efekty to v této hře přidá/změní?
12.6.2013 15:39:06   217.197.149.xxx 10
zdravím nevíte jak to vypadá s češtinou k Remember Me?
12.6.2013 15:56:47   109.69.210.xxx 00
https://twitter.com/Marcus_de_Tycho
12.6.2013 17:07:34   89.176.232.xxx 63
Smutne, ze prvnich par kratkych komentaru rekne o hre vic, nez cela recenze ....
12.6.2013 23:25:29   109.239.77.xxx 00
Jaká recenze?
13.6.2013 00:17:01   91.232.214.xxx 40
Citace:
Technologie UE 3 přitom debutovala už v roce 2007 ve hře Unreal Tournament 3.


Nebylo to spíš v Gears of War nebo Lost Planet nebo něčem takovém? UT3 mělo nějaké ty odklady...
13.6.2013 15:00:12   83.240.120.xxx 10
strasna hra ackoli linearni tak tam dali jeste gpsku co vas tou linearitou provazi
13.6.2013 16:59:48   94.125.216.xxx 10
dobra kravina
17.6.2013 07:14:55   78.80.30.xxx 00
Aros napsal:
Citace:
Technologie UE 3 přitom debutovala už v roce 2007 ve hře Unreal Tournament 3.


Nebylo to spíš v Gears of War nebo Lost Planet nebo něčem takovém? UT3 mělo nějaké ty odklady...


Bylo to Gears of War a Roboblitz.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

36 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 16.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.