Remember Me — futuristická Paříž s nízkými nároky |
autor: Tomáš Šulc , publikováno 12.6.2013 |
Akční adventura Remember Me hráče dělí na dvě poloviny. Zatímco jedněm se líbí, druzí ukazují spíše na její nedostatky. Technicky je hra postavená na osvědčeném Unreal enginu třetí generace. Grafika je na dnešní dobu průměrná, výhodou jsou naopak nízké hardwarové nároky. Ovšem pouze do chvíle, než zapnete supersampling.
Remember Me je kontroverzní akční adventurou. Části hráčů se prvotina od studia Dontnod Entertainment líbí, zbytku nikoliv. Odráží se to i na značně nerovnoměrném hodnocení recenzentů, kdy někteří novinku hodnotí známkami 8-9, jiná naopak dávají jen 5-6. Průměr na Metacritic se v současnosti pohybuje kolem 70/100. Technicky je hra postavena na Unreal Enginu třetí generace. Technickými vymoženostmi proto hra rozhodně neoslní. Na druhou stranu nevypadá grafika nijak špatně a hra se vejde do (lepšího) průměru.
Nároky Remember Me na výkon grafické karty mají dvě tváře. Pokud ponecháte vypnuté nastavení plnohodnotného vyhlazování hran supersampling, jsou velmi nízké a hru si naprosto plynule zahrají i majitelé jinak velmi slabých grafických karet, jako je AMD Radeon HD 6670 nebo nVidia GeForce GT 640. Pokud však supersampling zapnete, framerate skutečně dramaticky klesne a pro plynulé hraní je přibližně potřeba moderní grafická karta střední třídy. Obávat se není třeba ani nároků na výkon procesoru, bohatě postačí i slabé modely typu Intel Pentium či starší dvoujádra Core 2 Duo nebo Phenom II X2.
Pokud budete muset snižovat detaily, vypínejte jako první nastavení supersamplingu. To zvýší framerate na několikanásobek. Zbylá nastavení pomáhají už jen málo, v součtu přidají jen čtvrtinu až třetinu fps k dobru.
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Víte, možná se ten člověj pouze překlikl v tlačítku (a tady jaksi nemáte možnost korekce), nebo se třeba jedná pouze o zvyk... k podrážděné reakci se najde důvod přeci vždy.
Já osobně (a klidně se se mnou o můj názor přete, pokud vám to za to stojí) od jisté doby - cca rok 2008 - jsem s grafikou ve hře docela spokojený a hry na UE3 mají obecně dobrý standard, na který se dá pořád dobře koukat. Stejně jako tatok hra, kde je prostředí příjemně atmosferiké. Škoda že je hra tak lineární, ale odreagovačka pěkná... a taky se líbí mojí ženě.
Myslím, že člověk, který nebude od hry očekávat zázraky bude spokojený.
skusal som sa pohrat so suborom BaseEngine.ini ktoy najdes v C:\Program Files (x86)\Remember Me\Engine\Config editoval som polozku poolsize..
default je tam tusim 120..daj si tam 512, alebo 1024..mne to pomohlo..
skusal som sa pohrat so suborom BaseEngine.ini ktoy najdes v C:\Program Files (x86)\Remember Me\Engine\Config editoval som polozku poolsize..
default je tam tusim 120..daj si tam 512, alebo 1024..mne to pomohlo..
Napríklad anisotropné filtrovanie je inplicitne vypnuté
Nastaviť sa dá veľa rozhodujúcich parametrov, napríklad zapnúť podporu pre DirectX11, zväčšiť maximálne veľkosti textúr, pre majiteľov kariet Nvidia zapnúť hardvérovú podporu PhysX (je implicitne vypnutá!), nastaviť maximálnu úroveň supersamplingu napríklad na MaxMultiSamples=8 a veľa iných.
Dopad na zlepšenie grafiky je naozaj značný, rovnako však žiaľ aj na zvýšenie požiadaviek na výkon grafickej karty.
Nebylo to spíš v Gears of War nebo Lost Planet nebo něčem takovém? UT3 mělo nějaké ty odklady...
Nebylo to spíš v Gears of War nebo Lost Planet nebo něčem takovém? UT3 mělo nějaké ty odklady...
Bylo to Gears of War a Roboblitz.