Call of Juarez: Gunslinger — western s nízkými nároky | Kapitola 9
Seznam kapitol
Call of Juarez byl v roce 2007 jednou z první her, které podporovaly rozhraní DirectX 10. Aktuální pokračování s podtitulem Gunsligner se technologickým průkopníkem nestane. Svými nízkými nároky potěší spíše majitele slabších PC. Přesto vypadá grafika poměrně dobře, především díky netradičnímu komiksovému zpracování.
Polští vývojáři ze studia Techland už řadu let nepatří mezi průkopníky v oblasti technologií pro počítačové hry. Grafika čtvrtého dílu série Call of Juarez se tak svou vyspělostí ani zdaleka nemůže rovnat hrám jako Crysis 3 nebo Metro: Last Light. Jedinou větší novinkou je proti předchozím dílům cel shading vykreslování, díky kterému působí výtvarné zpracování hry jako by bylo kreslené. Hře to však sluší a především díky tomu se grafika řadí mezi průměr dnešních AAA stříleček.
Hlavní předností technického zpracování posledního dílu série Call of Juarez jsou bezesporu hardwarové nároky. Abyste hru rozjeli na nejvyšší nastavení detailů, postačí i starší herní počítač nebo průměrně výkonný notebook. S generací starou grafickou kartou nižší střední třídy rozjedete Gunslinger bez problémů na nejvyšší detaily i ve Full HD rozlišení. Z procesorů bohatě postačí některý z modelů starší řady Core 2 Duo od Intelu nebo Phenom II od AMD. Jedinou bolestí je tak chybějící vyhlazování hran, zubatými hranami totiž cel shading hry velmi trpí. To lze naštěstí částečně kompenzovat post processing vyhlazováním MLAA nebo FXAA vynuceném přes ovladače grafické karty.
Pokud budete muset přeci jen snižovat nastavení detailů, máte k dispozici jen čtyři položky. Nastavení stínů navíc v současné verzi hry nefunguje a není tak téměř z čeho vybírat. Snížení všech zbylých detailů na minimum vám totiž v součtu přidá nejvýše třetinu výkonu navíc.
- Čtěte recenzi na PCTuning.cz: Call of Juarez: Gunslinger – western jako od Tarantina
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.