Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Call of Juarez: Gunslinger — western s nízkými nároky
Call of Juarez: Gunslinger — western s nízkými nároky
autor: Tomáš Šulc , publikováno 20.6.2013
Call of Juarez: Gunslinger — western s nízkými nároky

Call of Juarez byl v roce 2007 jednou z první her, které podporovaly rozhraní DirectX 10. Aktuální pokračování s podtitulem Gunsligner se technologickým průkopníkem nestane. Svými nízkými nároky potěší spíše majitele slabších PC. Přesto vypadá grafika poměrně dobře, především díky netradičnímu komiksovému zpracování.


Call of Juarez: Gunslinger — western s nízkými nároky

Polští vývojáři ze studia Techland už řadu let nepatří mezi průkopníky v oblasti technologií pro počítačové hry. Grafika čtvrtého dílu série Call of Juarez se tak svou vyspělostí ani zdaleka nemůže rovnat hrám jako Crysis 3 nebo Metro: Last Light. Jedinou větší novinkou je proti předchozím dílům cel shading vykreslování, díky kterému působí výtvarné zpracování hry jako by bylo kreslené. Hře to však sluší a především díky tomu se grafika řadí mezi průměr dnešních AAA stříleček.

Call of Juarez: Gunslinger — western s nízkými nároky

Hlavní předností technického zpracování posledního dílu série Call of Juarez jsou bezesporu hardwarové nároky. Abyste hru rozjeli na nejvyšší nastavení detailů, postačí i starší herní počítač nebo průměrně výkonný notebook. S generací starou grafickou kartou nižší střední třídy rozjedete Gunslinger bez problémů na nejvyšší detaily i ve Full HD rozlišení. Z procesorů bohatě postačí některý z modelů starší řady Core 2 Duo od Intelu nebo Phenom II od AMD. Jedinou bolestí je tak chybějící vyhlazování hran, zubatými hranami totiž cel shading hry velmi trpí. To lze naštěstí částečně kompenzovat post processing vyhlazováním MLAA nebo FXAA vynuceném přes ovladače grafické karty.

Call of Juarez: Gunslinger — western s nízkými nároky

Pokud budete muset přeci jen snižovat nastavení detailů, máte k dispozici jen čtyři položky. Nastavení stínů navíc v současné verzi hry nefunguje a není tak téměř z čeho vybírat. Snížení všech zbylých detailů na minimum vám totiž v součtu přidá nejvýše třetinu výkonu navíc.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Call of Juarez: Gunslinger — western s nízkými nároky Call of Juarez: Gunslinger — western s nízkými nároky

Call of Juarez: Gunslinger — western s nízkými nároky Call of Juarez: Gunslinger — western s nízkými nároky

 


Tagy: call of juarez  gunslinger  chrome engine  test  recenze  rozhor  vliv nastaveni na vykon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
20.6.2013 10:27:26   82.150.169.xxx 1011
Upřímně, cell shading nemám rád a i tady bych byl rád, kdyby šel vypnout.
20.6.2013 12:32:32   151.88.22.xxx 152
Sasakr napsal:
Upřímně, cell shading nemám rád a i tady bych byl rád, kdyby šel vypnout.


On to je právě cell shading,který vytváří pro tuto hru správnou atmosféru,vypnutí by jistě bylo ke škodě,stejně jako třeba ve hře Borderlands
20.6.2013 13:14:45   82.150.169.xxx 914
Atmosféru čeho? Komixu? Fajn, ale já nechci hrát komix, já chci hrát western. Chci mít pocit, že jsem tam, někde v Americe v 19. století, tak jako jsem ho měl u prvního i druhého dílu. Tady je to zkrátka nemožný.
20.6.2013 15:07:39   165.72.200.xxx 54
To je vec vkusu kazdeho soudruha.
Me prijde byt z hlediska atmosfery mnohem(!) lepsi stylova grafika pouzita zde (ci v uz zminenem BL/BL2) nez domrvene pokusy o realisticky vzhled ala FarCrye a Crysisy.
21.6.2013 14:22:51   90.180.224.xxx 20
Ano, grafický styl je věcí vkusu. Z mého pohledu sedí ke hře jako prdel na hrnec.
20.6.2013 16:05:23   94.125.216.xxx 212
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.6.2013 08:28:57   91.232.214.xxx 30
Naučí dělat? Vždyť ho sami naprogramovali... Nicméně třeba CoJ: Bound in Blood vypadalo na svou dobu úžasně (pro mě osobně nejhezčí hra, co jsem do té doby hrál). Takže s enginem umí... Ovšem vydat hru, kterou rozjede každý má jaksi své obchodní výhody...
21.6.2013 06:03:56   213.160.177.xxx 24
No neviem, takú ortodoxnu koridorovku som dlho nehral a nezachráni to ani nezvyčajné spracovanie a rozprávanie príbehu "za jazdy" (čo mi prišli celkom fajn). a taktiež mi vadil ten rámček okolo obrazovky ..
21.6.2013 14:24:39   90.180.224.xxx 01
Okrasný rámeček lze vypnout. Postup viz https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/27177-call-of-juarez-gunslinger-western-jako-od-tarantina?start=4#comment382856.
26.6.2013 18:50:46   78.111.117.xxx 00
Sasakr napsal:
Atmosféru čeho? Komixu? Fajn, ale já nechci hrát komix, já chci hrát western. Chci mít pocit, že jsem tam, někde v Americe v 19. století, tak jako jsem ho měl u prvního i druhého dílu. Tady je to zkrátka nemožný.


Ne, nechceš hrát western. Chceš hrát ultra realisticky vypadající western. Ten cel shade hře sedí a ty stránky představující padouchy, nebo blood splattery nemají chybu.
26.6.2013 18:52:01   78.111.117.xxx 10
Xeigen napsal:
No neviem, takú ortodoxnu koridorovku som dlho nehral a nezachráni to ani nezvyčajné spracovanie a rozprávanie príbehu "za jazdy" (čo mi prišli celkom fajn). a taktiež mi vadil ten rámček okolo obrazovky ..


Koridor? Zkus Remember Me... To je teprve koridor.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

19 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 9.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.