Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Call of Juarez: Gunslinger — western s nízkými nároky
Call of Juarez: Gunslinger — western s nízkými nároky
autor: Tomáš Šulc , publikováno 20.6.2013
Call of Juarez: Gunslinger — western s nízkými nároky

Call of Juarez byl v roce 2007 jednou z první her, které podporovaly rozhraní DirectX 10. Aktuální pokračování s podtitulem Gunsligner se technologickým průkopníkem nestane. Svými nízkými nároky potěší spíše majitele slabších PC. Přesto vypadá grafika poměrně dobře, především díky netradičnímu komiksovému zpracování.


Call of Juarez: Gunslinger — western s nízkými nároky

Nároky na výkon počítače má Call of Juarez: Gunslinger jen minimální. Řada hráčů proto bude chtít hru rozběhat na starším počítači či slabém notebooku, kde už Gunslinger při nejvyšším nastavení detailů nemusí běžet zcela plynule. Vliv nastavení na výkon jsem vyzkoušel s grafickou kartou nVidia GeForce GT 630 ve Full HD rozlišení při vypnutém vyhlazování hran.

Texture Quality

Call of Juarez: Gunslinger — western s nízkými nároky
Texture Quality High (po najetí myší se zobrazí Low)

Nastavení rozlišení textur sníží rozlišení textur na všech objektech ve hře. Rozdíly jsou dobře patrné, framerate po snížení vzrostl z 26 na 32 fps.

Shadows Quality

Vliv nastavení stínů jsem bohužel z důvodu bugu v testované verzi hry nemohl vyzkoušet. Změna kvality stínů totiž vyžaduje restart hry, po kterém se kvalita stínů opět nastaví nejvyšší úroveň. Lze proto jen doufat, že vývojáři tuto chybu co nejdříve opraví.

Foliage Quality

Call of Juarez: Gunslinger — western s nízkými nároky
Foliage Quality High (po najetí myší se zobrazí Low)

Po snížení kvality listí se znatelně sníží počet drnů trávy na zemi. Framerate vzrostl z 24 na 27 fps.

View Distance

Call of Juarez: Gunslinger — western s nízkými nároky
View Distance Far (po najetí myší se zobrazí Near)

Po snížení dohlednost se přestanou vykreslovat některé vzdálené malé objekty a u těch velkých se sníží jejich detailnost. Snížení tohoto nastavení přineslo nárůst výkonu z 23 na 31 snímků za sekundu.

Minimální x maximální nastavení grafiky

Call of Juarez: Gunslinger — western s nízkými nároky
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita
Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita

Call of Juarez: Gunslinger — western s nízkými nároky
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita
Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita

Rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením detailů (bez změny kvality stínů, viz výše) jsou jen menšího charakteru a týkají se pouze snížené dohlednost, nižšího rozlišení textur a menšího množství trávy na zemi. Těmto malým změnám odpovídá i malý nárůst výkonu. S kartou nVidia GeForce GT 630 jsem ve Full HD rozlišení bez zapnutého vyhlazování hran naměřil nárůst z 33 na 37 fps u první a z 34 na 38 fps u druhé scény.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
19 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 9.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.