Call of Juarez: Gunslinger — western s nízkými nároky | Kapitola 2
Seznam kapitol
Call of Juarez byl v roce 2007 jednou z první her, které podporovaly rozhraní DirectX 10. Aktuální pokračování s podtitulem Gunsligner se technologickým průkopníkem nestane. Svými nízkými nároky potěší spíše majitele slabších PC. Přesto vypadá grafika poměrně dobře, především díky netradičnímu komiksovému zpracování.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: Intel Core 2 Duo E4400 2,0 GHz/AMD Athlon X2 4200+
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce 8800 GT/ATI Radeon HD 3850
— OS: Windows XP
Doporučená sestava
— Procesor: Intel Core 2 Duo E6850 3,0 GHz/AMD Phenom II X2 555 Black Edition
— Operační paměť: 4 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTX 550 Ti/AMD Radeon HD 6770
— OS: Windows 7
Minimální hardwarové nároky Gunslinger jsou skutečně minimální a na nízké nastavení detailů v nízkých rozlišeních byste hru měli rozjet na téměř jakémkoliv současném počítači. Osazen by měl být alespoň starším dvoujádrovým procesorem, 2 GB operační paměti a šest let starou grafickou kartou střední třídy. Nutností není ani operační systém s podporou rozhraní DirectX 10, starší Windows XP postačí.
Doporučená sestava pak nemusí být o mnoho výkonnější. Opět postačí starší dvoujádrový procesor, 4 GB operační paměti a grafická karta nižší střední třídy z předchozí generace.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6570 až po nVidia GeForce GTX 660 Ti. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 320.18, pro AMD Radeony pak Catalyst 13.6 Beta.
Metodika testování
Call of Juarez: Gunslinger nemá vestavěný test pro měření výkonu, testoval jsem hru při vlastním hraní. K měření výkonu jsem zvolil úvod hry, ve kterém přicházíte do vesnice. Testovací scéna byla přibližně minutu dlouhá, framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.
Nastavení hry
Vzhledem k nízkým nárokům hry jsem měřil výkon výhradně při nejvyšším nastavení detailů. Složitější je to s vyhlazováním hran, v nastavení totiž příslušná položka chybí. Poslední díl Call of Juarez přitom na zubaté hrany velmi trpí. Plnohodnotné vyhlazování nelze vynutit ani přes ovladače, spokojit jsem se proto musel alespoň s post processing vyhlazováním MLAA (AMD Radeon) a FXAA (nVidia GeForce). Tento typ vyhlazování jsem opět vynutil přes ovladače.