Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Grid 2 — test nároků nejkrásnějších závodů současnosti
Grid 2 — test nároků nejkrásnějších závodů současnosti
autor: Tomáš Šulc , publikováno 3.6.2013
Grid 2 — test nároků nejkrásnějších závodů současnosti

Po několika hrách F1 a DiRT vychází pokračování Race Driveru: Grid. Jak je u Codemasters zvykem, běží hra na technologii EGO. Grafika hry je velmi podobná předchozím hrám, přesto je opět o kousek lepší. A hardwarové nároky jsou příjemné – na nejvyšší detaily včetně vyhlazování si Grid 2 zahrají i majitelé průměrných strojů.


Grid 2 — test nároků nejkrásnějších závodů současnosti

Grid 2 — test nároků nejkrásnějších závodů současnosti Grid 2 — test nároků nejkrásnějších závodů současnosti

Ačkoliv není Grid 2 ani při nejvyšším nastavení detailů nijak přehnaně náročnou hrou, přesto bude muset řada hráčů se slabšími sestavami či notebooky snižovat detaily. Naštěstí pro ně je v nastavení grafiky hry k dispozici dvacítka různých položek. Vliv jednotlivých nastavení na výkon jsem měřil s grafickou kartou AMD Radeon HD 6670 v rozlišení 1920 × 1080 px při vypnutém vyhlazování hran.

Multisampling

Grid 2 — test nároků nejkrásnějších závodů současnosti
Multisampling 4× MSAA (po najetí myší se zobrazí Off)

Grid je (bohužel) jednou z mála her, které i dnes podporují technologii plnohodnotného vyhlazování hran a ne pouze moderní post processing efekty vyhlazování jako je FXAA nebo MLAA. Zubatými hranami Grid 2 velmi trpí, zuby jsou patrné téměř všude a silně celkový dojem ze hry kazí. Nároky po zapnutí vyhlazování přitom o mnoho nevzrostou, naměřil jsem pokles framerate z 22 na 20 fps.

Night Lighting

Grid 2 — test nároků nejkrásnějších závodů současnosti
Night Lighting High (po najetí myší se zobrazí Low)

Rozdílů v úrovni nastavení nočního osvětlení jsem si nevšimnul, po snížení se nezměnil ani výkon.

Shadows

Grid 2 — test nároků nejkrásnějších závodů současnosti
Shadows Ultra (po najetí myší se zobrazí Ultra Low)

Po snížení kvality stínů na minimum se část stínů úplně přestane vykreslovat, u zbylé se pak sníží jejich kvalita a stanou se z nich nezhledné šmouhy. Kompenzací je nárůst framerate z 19 na 23 fps.

Advanced Fog

Grid 2 — test nároků nejkrásnějších závodů současnosti
Advanced Fog On (po najetí myší se zobrazí Off)

Rozdílů v nastavení mlhy a kouře jsem si nevšimnul, nezměnil se ani výkon.

Particles

Grid 2 — test nároků nejkrásnějších závodů současnosti
Particles Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Podobně tomu bylo u nastavení částicových efektů (např. jiskry). Ani po změně tohoto nastavení jsem si nevšimnul změny ve vizuální kvalitě hry, nepohnul se též ani framerate.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
50 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 22.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.